Timelapse bildestørrelse?

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av crustyisme, 5 Jan 2012.

1. crustyisme

crustyisme Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Holder på å leker meg litt med timelapse i AE cs 5. Alt fungerer strålende men
    Eneste som er at når eg har rendret fila å spiller den av er det liksom ikke
    "vidvinkel" på bilda, at det ikke følger ut hele skjermen, slik d vanligvis blir når eg filmer
    Med mitt 60D.

Hvordan får eg endret slik at bildene blir like film-materialet i størrelse/bredde?

Takker :D

2. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Timelapse bildestørrelse?

composition settings

3. crustyisme

crustyisme Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Har prøvd det og å endret pixlene osv. Blir bare rot av det. Er det ikke noe som bare får bildet mitt til 16:9, er det ikke det eg skal ha??

4. Scroogey

Scroogey Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Virker som bildene er større enn størrelsen på compositionen, slik at de går utenfor bildet. Dette løser du ved å scale bildene ned til riktig størrelse.

5. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

I composition innstillingene setter du samme oppløsning som du har på videomateriellet du vil blande timelapsen inn i. F.eks. 1920x1080 square pixels for HD, 720x576 for PAL (med preset for widescreen i pixel aspect ratio).

Regner med fotomateriellet som er brukt i timelapsen er mange ganger større enn 1920x1080, så da må du skalere ned bildesekvensen til noe du syns pasesr. Det skal være såre enkelt med Scale atributten for klippet som ligger på tidslinjen.

Del denne siden