Tipsliste for amatørfilmproduksjoner!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av GeEzah, 26 Okt 2004.

1. klypen

klypen Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Tipsliste for amatørfilmproduksjoner!

Also, det der med zoom. Det er heilt opp til filmskaparen sjøl å vurdere, ikkje noke tips so seie ein ska ungå zoom. Prøv deg litt fram, få det bilde du vil ha, det du har i haue, ser det bra ut, bruka du zoom, ser det ikkje bra ut, ikkje bruk det.

2. Tormod

Tormod Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

stanley kubrick brukte zoom så det er ingen regler. Standaren er bare at man ikke skal det, men hvem sier at man må følge standaren?

3. sofie

sofie Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Veldig bra :- )
    Den lista skal jeg tenke på neste gang jeg skal lage en film ;)

En ting jeg lurte litt på; jeg har et HD/DV kamera, vet du noe om det kamera kanskje har noen av de punktene du nevnte? bare lurte litt :p

4. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kanskje du kan presisere litt hvilket kamera du har? HD vil jo si at du tar opp høyoppløselig video og DV at du tar opp digitalt på tape, så det er ganske mange kamera det kan være...

5. Hatle

Hatle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Noen som har tips til hvordan man kan lage en ungdomsskole produksjon, bedre men ett vanlig kamera?

6. Hitmanofnorway

Hitmanofnorway Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Ok en viktig ting er å altid prøv å lage spesial effectene selv, så billigt som muligt og enkelt som muligt, bare det ser bra ut. men eller så er kjøping av dyre effecter osv på internett siste utvei men hvis det er noe til en grei pris så er det jo løp og kjøp. Men ellers er det best å lage tingene selv og det føles jo så mye bedre!;P

Del denne siden