1. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Står sikkert en plass på forumet men spør fordet.
    Har planer om å kjøpe et nytt kamera. 550d eller 500d. kansje en gammel 40d elns.
    Men det jeg lurer på hvor mange % eller det kommer jeg å måtte regne med hvis jeg velger å kjøpe i utlandet? Er det ikke 25% av produktet uten frakt?

har kansje tenkt å kjøpe på globalmediapro hvis det blir billigere en i norge. Hvis dere vet om en billigere plass kan dere nevne det :D Bare hus da.

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Toll

Det er ikke toll på slikt, men det er merverdiavgift, populært kalt moms.

Dersom produktet alene koster fra 200 kr og oppover, regnes det 25% mva av både produktet og fraktkostnadene. I tillegg må du regne med gebyr for forenklet tollbehandling, som sikkert kommer på 200 kr.

3. PyroMovieStudios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Fra 200 til 1000kr er det forenklet tollbehandling som legger på 25% MVA på vareverdi + frakt, normalt uten tilleggsgebyrer. Normalt åpner de ikke pakken en gang men ser på verdien oppgitt på utsiden.

Over 1000kr så er det spesiell tollbehandling som må behandles individuellt, normalt 25% MVA + et behandlingsgebyr som kan variere.

4. Fredo

Fredo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det er toll på slikt, jo. Aner ikke hva den kommer på, virker som det varierer hele tida.

Mener jeg betalte rundt 1500 i toll når jeg kjøpte SGproen min, som kostet 6-7000 etter hva jeg erindrer. Ja, det var toll, ikke mva.

Her om dagen bestilte jeg undertøy fra utlandet i gave til dama, da kom tollen på nesten 50%. Og ja, det var toll, ikke mva.

Hold av noen tusenlapper du ;)

5. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Nei, det er ikke tollavgift på elektronikk. Mva, ja. Hvis du regner på det, vil du se at mva på noe som koster 7000 kroner, blir 1750 kr. Klær er tollbelagt.

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=219284&epslanguage=no <-- bla ned til «Toll»-overskriften.

6. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  7. Fredo

Fredo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Så hvorfor betalte jeg masse penger i toll for min ærverdige SGpro? :( boff

8. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125

Mva + forenklet tollbehandling, sannsynligvis. Hvis du har måttet betale toll for en SGpro, så har det skjedd en feil.

Del denne siden