Trøbbel med import av fotografier i Adobe Premier. Bildene passer ikke i bildeframen.

En tråd i 'Programvare' startet av Snurre Film, 6 Apr 2013.

1. Snurre Film

Snurre Film Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg prøver å lære meg Adobe Premier Professional CS6. Når jeg laster inn stillbilder som er tenkt brukt i filmen - så får jeg et svart felt på hver side av bildet. I utgangspunktet kommer bildet inn alt for stort - så høyreklikker jeg og velger "scale to frame" Men bildet passer likevel ikke i rammen? Noen som har et råd eller to?

2. SimonBogdan

SimonBogdan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Re: Trøbbel med import av fotografier i Adobe Premier. Bildene passer ikke i bildefra

Dette er fordi bildet ikke har samme dimensjoner som projektet. Hvis premierprojektet ditt er på 1080p (1920x1080 piksler) for eksempel og bildet ditt ikke har disse målene så vill det ikke passe perfekt. For at det skal passe perfekt må du skalere i et annet program, som photoshop for eksempel så det får de samme dimensjonene.
    Dimmensjonene i et projekt som er i 1080 er 16:9.
    Håper dette svarte på spørsmålet ditt :)

Sist redigert: 7 Apr 2013
  3. Snurre Film

Snurre Film Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Re: Trøbbel med import av fotografier i Adobe Premier. Bildene passer ikke i bild

8
    Takk for svar, Simon! Jeg fant også en annen metode. Jeg dro bildet ned på tidslinjen og høyreklikket på det. Velg så "Scale to framsize". (For å få dette valget på du passe på at playstreken ikke står på bildet). Hvis man så dobbeltklikker på bildet, kan man dra i kantene til det passer inn i videorammen.

Del denne siden