trailer: The Revenge Of The Gull

En tråd i 'Reklame !' startet av agep, 13 Nov 2004.

1. tyson

tyson Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Veldig bra laget synes jeg. Du kan dette bra. Håper du slår igjennom med noe. Tror ikke du vil ha problem med det heller vis du bare bruke fantasien din og veldig mye arbeid så er du nok rik om noen år.
    Dette hva 10/10 karakter.
    Klart jeg ser noen småe ting du kunne gjort bedre, men synes dette er i størrelse med di største filmene likevell. Stå på!

2. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her er noen oppdaterte skjermbilder:
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]

3. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    TØFT! :D gleder meg til du er ferdig med filmen:wink:

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg kunne aldri tenkt meg å jobbe med animasjon selv, men det betyr ikke at jeg ikke liker det. Mye bra der i gården. Den traileren der minnet mistenkelig om den Killer Bean animasjonen som kom for noen år siden.

5. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har fått noe inspirasjon av jeff lew den store mentoren :) . Kulen som er brukt er laget etter oppskriften hans.. Har unngått å se den animasjonen på et halvår i frykt for å ta flere elementer :D

6. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sinnsykt bra, men etter bildene å dømme er det alt for mørkt. Innendørsscenene går fint, men i ingen av utendørsscenene kan jeg se hva som skjer. Husk at ikke alle har like lys skjerm som deg ;)
    Litt Jeff Lew-inspirasjon gjør ikke noe. Killer Bean er jo tøft det!

7. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har ganske vanlig kontrast og lysstyrke på monitoren min jeg.. men skal til syvende og sist bli tilpasset en vanlig tv-skjerm, og det er intet problem å justere lyset hvis det skulle bli behov.. grunnen til at handlingen er om kvelden (mørkt), er i bunn og grunn et triks for å slippe unna med å lage så mange detaljer, samt at det gir en stilig stemning (synes jeg iallefall). Historen til TROTG vil faktisk bygge rundt mobbing..

8. Stroyer

Stroyer Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Joda, skjønner godt hva du mener med at lyset gir en passende stemning. Jeg vil likevel anbefale deg å justere opp lysstyrken litt. Min skjerm er på det lyseste, men likevel er det ikke mye jeg kan se.
    Om du gjør utebildene litt lysere kan du kanskje legge på litt blåfarge på dem, så du fremdeles får den kveld/natt-følelsen? Jeg er ingen ekspert i 3D-programmer, så jeg vet ikke helt hvordan det ville blitt.

9. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  10. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  11. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Han burde hoppe mot veggen, ikke gå på veggen (med mindre om det var meningen) ellers var det fin bullettime effekt ;)

12. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Huhei :D Jeg fikk tilsagn på 2500kr av trafo til prosjektet "The Revenge of The Gull"! Pengene skal anvendes til en dedikert renderingsmaskin.. Nå ble jeg gledelig overrasket

13. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg fikk ikke noe fra trafo... :( Men venter fortsatt på frifond søknaden min... Flott at du fikk agep! :wink:

14. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dedikert renderingsmaskin?

Fortell litt hva det er? En maskin som renderer filmen?

15. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg fikk også masse penger av frifond men pengene fikk jeg aldri inn på kontoen 8O :x :x :x :?

16. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det som menes med det er ganske enkelt.. en maskin (pc) som jeg hovedsaklig skal bruke til rendering. og siden jeg kommer til å bygge den selv så kan jeg uttelate unødvendig maskinvare. Og siden A:M kun spiser CPU når den renderer så kan jeg legge større vekt på bra CPU osv
    Har du purret da?

17. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Åja, sånn ja - trodde at det var en liten ekstra maskin som gjør jobben :oops:

18. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Endelig har jeg fått pengene av trafo (tok bare 3 og en halv måned, 6 purre mail og en telefonsamtale). Ny maskin er kjøpt inn og renderingen av trotg har startet :D Estimert renderingstid er ca 50-70 døgn.

19. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    skal pcn stå og gå i 50-70 døgn i strekk?

20. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noe sånt ja. Prosjektet er delt opp i scener (på mellom 5-20 sekunder hver) som renderes hver for seg. hvert frame blir rendert som et targabilde, så det har ingenting å si om det blir avbrudd. Renderingstid for hver frame ligger på 10-23 min

Del denne siden