Treg Final Cut Pro(7)

En tråd i 'Programvare' startet av KevinOMFG, 10 Jul 2012.

1. KevinOMFG

KevinOMFG Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    God dag godtfolk!
    Jeg har et særdeles irriterende og forholdsvis stort problem med min Final Cut Pro (7). Den er rett og slett nesten helt umulig å jobbe med. Når jeg skal trykke på noe i Timeline så fryser maskinen/programmet i 10-15 sekunder før jeg kan f.eks spille av fra der jeg trykket. Jeg trodde det var harddisken min som var for full, så jeg formaterte hele maskinen, lastet kun inn FCP7 før noe annet og likevel så er samme problemet der.
    Ide den "fryser/jobber meget hardt" så bruker den omtrent 600mb RAM også står det inne på aktivitetsmonitoren at den bruker %CPU 90,0. Men det står også at det er ca 50% inaktiv bruk av CPUen.

Filene jeg jobber med i FCP er 1908 × 1080, .mov-filer, med kodeker: MPEG-4 Video, AAC. Filene kom fra kamera i mts eller m2ts-filer, som jeg konverterer til det jeg beskrev i forrige setning.
    Så de er forholdvis store, men maskinen har klart det tidligere!

Jeg sitter på en Macbook Pro 15" fra mid 09 (tror jeg)
    2,53 GHz Intel Core 2 Duo
    4gb ram

Hva kan være problemet?

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Treg Final Cut Pro(7)

Formatet og codecen. Bruk noe som ikke er så prosessorintensivt. Prøv med ProRes 422 LT eller 422 til å begynne med.
    Nå er generelt Core 2 Duo serien ikke spesielt god på avspilling av H264/MPEG4, så det alene er en varsel lampe.

3. KevinOMFG

KevinOMFG Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Treg Final Cut Pro(7)

Det blir vel fort .mov-fil uansett, er vel det som gjelder? Skal prøve med ProRes422!
    Takk for svar!

Del denne siden