Trenger du noen til å redigere en musikkvideo?

En tråd i 'Salg av tjenester' startet av Wilhtex, 4 Apr 2012.

1. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei, jeg har en youtubekanal hvor jeg driver med visuelle effekter - nå har jeg veldig lyst til å prøve meg på musikkvideoer..

Hvis noen vil ta sjansen på å la meg redigere den, hadde det vært fett!

Skype; JustWilhtekz (Kontakt meg her!)

Min kanal; 360Wilhtekz - YouTube

- Wilhtekz

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Trenger du noen til å redigere en musikkvideo?

Flyttes til Salg av tjenester. Det er lov å kikke på forumlisten før man poster.

3. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Men jeg selger ikke tjenester. This is freeeeeeeeeee

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

"Dette er forumet for deg som vil tilby dine tjenester til andre, enten betalt eller gratis."

Man burde vel helst være med på innspilling hvis man skal klippe en musikkvideo, hvis ikke blir det mye måfå vil jeg tro.

5. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ville ikke følt meg helt trygg om jeg hadde spilt inn alt materiale til en musikkvideo, for å så sende det til noen som aldri hadde redigert en musikkvideo før. Skal man ha ansvaret for post-produksjon, bør man dessuten ha vært litt involvert i pre-produksjon også. Litt mer utdypet informasjon er jo også lurt å fortelle, hvis du skal ha håp om at noen bare skal lempe en haug med klipp i fanget ditt og be deg om å redigere en hel musikkvideo. Hva redigerer du i for eksempel?

6. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Adobe After Effects.

7. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Har du planer om å redigere en hel musikkvideo bare ved hjelp av after effects?

8. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Lykke til med det.

9. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Skaff deg FCP, Premiere eller Avid, så spør du pent noen som holder på med en musikkvideo om du kan få låne råmaterialet deres til å øve deg på å klippe... Deretter kan du finne en fotograf og et lokalband der du bor, så lager dere en kickass musikkvideo og så logger du deg inn på forumet her og skriver:

Dersom noen har lyst på en kickass musikkvideo så ring meg!
    Referanser: www.tidligerekickassmusikkvideosomjegharlaget.com

og BOOM så ringer telefonen din

10. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Tør jeg spørre hva som gjør det vanskelig å redigere en musikkvideo med After Effects? ''Lykke til med det.'' -Takk for det du.

Mackelmore - Wings Fanmade Music video - YouTube

En kompis av meg lagde denne med After Effects. uMadBro? (jk)

11. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Når jeg ønsket deg lykke til, mente jeg det oppriktig, fordi du gjør jobben en del vanskeligere for deg selv. Hvis du derimot greier å få satt sammen en bra musikkvideo i After Effects, skal du ha ros for det altså. Lykke til! ( No disrespect intended)

12. martin192

martin192 Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Enig med HermanJohnsen her. Du gjør det veldig mye vanskeligere for deg selv om du tenker å KLIPPE SAMMEN musikkvideoen i AE. Derimot å bruke en blanding av AE og Premiere hvor du lett kan bytte frem og tilbake hadde vært et bedre valg. Med tanke på effektene, grading og text som er lagt på i musikkvideoen du viste til kunne man lett greid det uten å bruke et program som AE. Er ikke erfaren med FCP, men kunne fått til det samme bare ved å bruke Premiere.

En viktig ting alle burde tenke på er at man ikke skal gjøre det vanskeligere for seg selv bare fordi noen andre gjør det. (Viser til flertallet av tutorials på youtube). Som oftest er det enkleste det beste da du slipper store problemer med bruk av forskjellig programvare, men for all del om du skulle MÅTTE bruke AE så føl deg fri til å gjøre det. Dette er bare min mening.

13. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ingen normale filmskapere vil gi fra seg råmaterialet til en annen bygdetulling. They cut their own shit... sort of speak... in a way... whatever.
    Tråden er jo her, ingen grunn til å diskutere videre før det ender opp i bare fjas og vas og tråden blir stengt. De som har behov for dette tar nok kontakt med Wilhtex.

14. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

En annen bygdetullig? Hahaha, men jeg har egentlig bare lyst til å prøve meg frem med musikkvideoer, da jeg aldri har drevet med det før! Hvis noen har råmateriale til en sang liggende, kan dere værsågod sende det - Blir du ikke fornøyd, er det jo ikke verre enn at du gjør det selv.

15. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det går an, for all del! Men det er ikke opptimalt, det er ikke designet for det. Derfor har de også Premiere i Adobe, som er designet spressielt for klipping.

16. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg er klar over at mange ikke liker AAE for klipping, men jeg har prøvd ut mye forskjellig, og jeg synes jeg gjør jobben bedre i AAE!

17. kristians

kristians Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hvorfor ikke slå deg sammen med vennen din (som du linker til tidligere i tråden)? Finn et lokalt band og lag musikkvideo! :)

Del denne siden