Trenger en som er like interessert som meg i å skrive manus...Ide til manus!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av pk85, 8 Jan 2009.

1. pk85

pk85 Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei detter er min første post.:D
    Jeg er en gutt fra oslo som gjerne vil skrive et manus sammen med en annen som brenner for skrive.
    Jeg vil prøve å få til noe skikkeli seriøst.Og har begynt med en ide og gjort litt research,vil gjerne ha en som jeg kan dele det med,en jeg kan skrive sammen med.
    Har hatt et ønske å skrive noe om den største katastrofen i norsk historie.Svartedauden,som nevnt tidligere har jeg gjort litt research og har en ide.
    Jeg håper noen some er like interessert som meg i å skrive manus tar kontakt.Det hadde vært kjempemoro.

2. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Trenger en som er like interessert som meg i å skrive manus...Ide til manus!

Jeg synes det høres veldig interresant ut at du vil lage et manus om svartedauden. Jeg synes det egentlig er rart at det ikke er lagd noen film om hendelsen ennå.

Lykke til med det ihvertfall ;)

3. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
  4. pk85

pk85 Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Trenger en som er like interessert som meg i å skrive manus...Ide til manus!

Den har jeg også lest om,men den tar for seg nesten bare jostedalsrypa ser det ut som,jeg tenkte på noe større.
    Håper det kommer noen som vil samarbeide.

5. Cybexx

Cybexx Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Håper du finner noen som er like interessert :)
    Blir kult vis du klarer og lage film om det :)

6. Frosk

Frosk Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann!

Vet at det er nesten ett år siden du postet ideen din, men jeg legger likevel inn et svar; du får kanskje beskjed på epost om det

Jeg har OGSÅ lyst å skrive en seriøs historie for skjermen, og har STOR sans for katastrofe-filmer der virus og atombomber kjemper side-ved-side om å ta knekker'n på menneskeheten.

Ideen min er ikke nødvendigvis en reell doku-lignende film om svartedauen, men om et ukjent virus; la oss bare si svine-influensa'en ganger 100.

Hva skjer når hundretusener dør bare i Norge? Har Helse-Norge kapasiteten til å ta seg av alle omkomne? Tvilsomt med tanke på hvordan politikerne kutter ned på bevilgningene.

La det gjerne starte i et annet land (på samme måte som svine-fluen) og la det komme til Norge ved hjelp av reisende (ikke vet jeg).

Dette er bare en ide, men jeg tente litt på posten din, pk85

Gi meg gjerne en lyd på epost eller legg meg til på msn dersom du er interessert i å diskutere dette videre. :)

Med hilsen
    Frode
    kong_harry_3@hotmail.com

7. regisoren

regisoren Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg tror da at det er laget et par filmer om svartedauen. Men bare fortsett med filmen. Det var en skrekkelig god ide.

8. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kunne vært stilig i The Day After Tommorow stil. Haug med nordmenn løper fra ingenting(svartedauden som febrilsk jager dem i skogen).

9. lurifax

lurifax Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg er brenner utrolig for å skrive manus. Har skrevet 5 fulle manus til nå.
    Men jeg vil være dårlig til hjelp når det gjelder å skrive om svartedauen. For jeg har null interesse for det.
    Men vis du føler for å bytte tema til noe jeg kan skrive om. Så kan jeg godt hjelpe til.
    Kontakt: Lurifax93@hotmail.com hvis du er interessert.

Del denne siden