Trenger Film Firma Navn???

En tråd i 'Introer og logoer' startet av THX, 14 Feb 2005.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det høres også ut som et utrykk brukt i "The Mask". Det er i alle fall en stor mulighet for at den replikken snek seg inn i akkurat den filmen!

2. Thomas

Thomas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det betyr "så det så" på en måte :wink:

Replikken finner du i filmen Mr. Deeds.

"You sick ass mofo, you better tap that one before she starts boning another guy! Booh'Ya"

eller noe sånt :wink:

3. karlpeder

karlpeder Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Nei.. Det er fire norske ord, men det skulle vel ha vært tre? Leif Vidars Filmstudio... Orddeligsfeil sliter.... :p

4. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg heter Bull til etternavn jeg da, så kaller meg Bullproductions.
    Det som er litt genialt med navnet mitt, er at det funker som kallenavn og :wink: :p

Ser ikke noe problem med amrikanske ord i... Vi ser da opp til et sted? Hehe
    Og jeg vil ikke skifte navn om jeg havner i Hollywood :p
    Hehe. Bare kødder jeg.

5. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns Yadda Films er flott jeg :D hehe..

6. Stiksrud

Stiksrud Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ser det er en del som er imot engelske navn på selskapene sine her!
    Tenkte jeg skulle forsvare mitt da.... Grunnen til at vi heter Devolution Studios er fordi vi trengte et engelsk navn til CS filmene våre. Der er vi faktisk temmelig store, og jobber med et svensk firma som heter "Chillside" (heller ikke svensk da, men cs blir fort internasjonalt vettu) :roll:

7. Oleway

Oleway Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg skulle svare jeg og på det der. Men det finnes sykere orddelingsfeil.

"Musikk Instrument Akademiet" - La det brenne.

Jeg er så utrolig lite kreativ, at jeg bare har kalt produksjonsteamet for Ole og Olav-produksjoner, enkelt og greit fordi det er meg(Ole) og Olav som står for det tekniske. 8)

8. Darth-sjabi

Darth-sjabi Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg syntes kamfer-schlong inc. er et bra navn jeg :wink:
    Men så er jeg jo meg å da :p

9. hakestad

hakestad Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Siden jeg heter Håkestad til etternavn, så ser jeg det helt naturlig å kalle firmaet for "Håkestad Filmproduksjon"

Og særlig hvis man ønsker å registrere seg i brønnøysund som et enkeltpersonforetak så må navnet på firmaet inneholde etternavnet på den ansvarlige personen.

Sitat fra foretaksnavneloven:
    "§ 2-2. Foretaksnavn for enkeltpersonforetak skal inneholde innehaverens etternavn."

Men uansett for å holde seg til saken, så synes jeg det er unødvendig å velge engelske navn på et firma når man har virksomheten sin i Norge og ikke har noen store ambisjoner om å henvende seg til det internasjonale markede, noe nesten ingen har behov for (med mindre det er snakk om store selskaper)

10. mrlee

mrlee Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Violence Productions på norsk = Voldsproduksjoner..... :roll: Det klinger ikke særlig bra synes jeg...

Så selv om vi holder hus i lille Norge, så kjører vi på navnet Violence Productions allikevel. Som en annen tidligere nevnte i tråden her. Når filmene har lite eller ingen tale, så anser jeg dem som potensielt internasjonale, og vil man nå et publikum utenom Norges grenser, så bør man definitivt kjøre på et internasjonalt navn.

11. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enkeltpersonforetak må registreres med personens etternavn, men så vidt jeg vet er det mange som omgår denne regelen (registrerer seg under et navn, opererer under et annet)

12. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Siden vi diskuterer navn på filmselskaper her, så tenkte jeg at jeg bare skulle forklare litt om vårt navn :wink: Kanskje noen som har stussa over det litt underlige navnet "Yadda Films", og lurer på om det har noen mening og hvorfor vi valgte dette navnet. Vel, for det første så er det utrolig tøft å si Yadda :p Og Yadda betyr faktisk Praise på Hebraisk. Jeg må ærlig si at jeg synes det er litt fiffi'.

Så for dere som ikke visste det, Yadda betyr faktisk noe 8)

Del denne siden