Trenger hjelp til å få det "levende"

En tråd i 'Introer og logoer' startet av aok, 27 Feb 2011.

1. aok

aok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hallo,
    Jeg driver å skal lage meg en slags logo/intro til mine filmer, og det eneste verktøy jeg har er photoshop forøverig også det eneste jeg kan å bruke til en viss grad også.
    Men over til spørsmålet. Jeg har laget en "logo" er ikke helt fornøyd selv, men den funker. det jeg vill er å få den litt mer "levende" altså at det skjer litt der i forhold til at logoen bare vises stille, men jeg ser ikke for meg helt hvordan jeg skal gjøre det. er det noen som har noen forslag til program å gjøre det i ?? ikke After effects for det er litt dyrt og avansert. eller er det noen som kunne ha hjulpet meg?
    Ser liksom for meg at de to strekene kommer inn etterhvert og at det kameraet kommer fra høyre eller ett eller annet i den duren. og kansje noe lyd som passer(?) Klarer det bare ikke selv :(

2. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Trenger hjelp til å få det "levende"

Prøv et gratis animasjonsprogram? Google -> free animation program

3. aok

aok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Der kommer det jo rimelig mye forskjellig, har ikke tid til å sitte å prøve en hel haug med programmer :( er det noen som har prøvd noe som funker?

4. vttv

vttv Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Du skriver ikke hvilket klippeprogram du bruker, men det du beskriver at du vil gjøre er rimelig enkelt å få til i et klippeprogram. Bare eksporter hvert enkelt lag som en egen fil med alfakanal fra photoshop og sett det sammen igjen i klippeprogrammet, så kan du bruke motion-kontrollene for å få hvert element til å bevege seg som du vil.

Er selvfølgelig bedre å lære seg AE om man skal gjøre mye sånt eller mer avanserte ting, men det er fullt mulig å gjøre ganske mye bare med photoshop og et klippeprogram.

Ellers så stusset jeg litt på kamera-elementet i logoen din, ser ut som perspektivet er helt fordreid, og det ser imho ikke så veldig proft ut.

5. aok

aok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Har du noen tips til et gratis, greit klippeprogram??
    Kansje det er det med kameraet som gjør at jeg ikke er helt fornøyd, for det er jeg ikke men ser liksom ikke hva jeg kan gjøre om...

6. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Det å få en profesjonell intro med bare Photoshop er nok umulig ;)
    Last ned Cinema 4d og en prøveversjon av After Effects, så kommer du MYE lenger!

7. christoffer

christoffer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Photoshop har animasjons muligheter også! Men AE er skapt for denne jobben ;)

8. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Last ned Cinema 4D, last inn logoen din som en vector shape og gjør den til 3D ved å bruke ''Extrude Nurbs''
    Så kan du jo gjøre litt av hvert av animering, men noe enkelt er jo ''Random effector'' i Cinema 4D, ellers har du jo ''Wiggler'' i After Effects :)
    -Wilhelm

9. Terminator Cow

Terminator Cow Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Del denne siden