Trenger litt hjelp til en ide her :)

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av stansen, 5 Aug 2009.

1. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Heisann

har en idee i hodet, jeg har laget en STOR 3d tekst i cinema4d og har laget en dør i en av bokstavene, så har jeg animert den døren så når den åpner seg så ser du masse lys som kommer ut av døren. Ble ganske kult. Men så har jeg lyst til å lage noe sånn her: Jeg går ut av min egen dør hjemme(filmer jeg går mot døra) og når jeg åpner døren så skal jeg filme fra andre siden av døren og zoome ut til 3dteksten min så det ser ut som jeg står i døren på 3dteksten min, som en liten "maur" hehe :) skjønner dere ? hehe . Noen forslag hvordan jeg kan gjøre dette

2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel, det er snakk om to klipp da, kan du si. Ett hvor du går mot døren din hjemme, og så klipper du vel til 3D-teksten. Det er vel kun det siste du trenger å gjøre noe særlig med, så jeg setter fokus på det.

Én måte å gjøre det på - med utgangspunkt i After Effects - er å film deg selv foran en green screen (eventuelt animere en maske rundt deg - slitsomt). Klipp ut bakgrunnen og sett deg selv inn i bildet. Jobb litt med lyssettingen, så skal det være mulig å få det til å se bra ut (kanskje spesielt siden du er en liten maur). Dersom det er skarpt lys bak en person, har personen en tendens til å bli en silhuett. Dette kan se stilig ut, ettersom du i forrige klipp forklarer at det er deg vi ser. Hva du kan gjøre i Cinema4D vet jeg derimot ikke.

3. stansen

stansen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takker for svar. Ja har testet litt så jeg tror jeg filmer meg selv inne i huset filmer helt til jeg åpner døren så vidt. Så bytter jeg camera til 3d teksten min, der åpner døren seg videre opp. og inni der skal jeg stå :) og kanskje få til at jeg går litt ut i "rommet" må bare finne ut hvordan vinkel osv jeg skal filme dette.

Del denne siden