Trenger litt hjelp til ting!

En tråd i 'Introer og logoer' startet av kbekul, 14 Aug 2007.

1. kbekul

kbekul Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei!

Har sett på forumet her at det er ganske mange folk som har god erfaring med filmlaging osv! Så eg lurte litt på om noken her kunne ha hjelpt meg med å lage noken introer:
    1. Intro til Blue Light Productions
    Kan godt være noke med eit stort "flash" eller noke =) Alt tas imot med stor takk! Hadde vært litt bra viss det inneholdt noke blått... "BLUE LIGHT"....
    2. Nyhetsvignett:
    Trenger en nyhetsvignett som ligner litt på tv2 vignetten som er her på forumet ein plass... Det er til ein miniserie eg lager... Det skal stå; Myking Direct...

Som sagt... Alt tas imot med stor takk :wink:

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For å opprettholde den drittsekken jeg er, skal jeg påpeke hvor ubrukelig det er med en fancy intrologo. Det er ubrukelig med en fancy intrologo. Hvorfor vil du lage en film, også skal hoveddelen, det viktigste som folk skal huske, "Ja, det er dissa kara ja", det skal lages av noen andre? Er du slik en råtten filmskaper at du tror at intrologoen er det som vil gi mest uttelling for hva folk føler om filmen din? Jeg har enda til godes å se en film og tenke, "Dette var flinke karer, for en intrologo". Alt som trengs er at den skal huskes, og med mindre du skal lage teatralske dramafilmer så er det kun det som skjer i filmen, enten visuelt, audio eller skuespill som vil ha noe å si. "Disse kara hadde godt skuespill, hvem var de? Åja, blålys produksjoner". Det er veldig sjeldent noen sier, "Dette var en god norsk teatralsk film uten mål og mening, gudene må vite hvem som har lagd dette". Hvit tekst på svart bakgrunn. Finn deg en fint font, finnes utallig mange gode fonter, and that's it. Du har det som trengs. Man trenger ikke eksploderende intrologoer, flashende intrologoer, fancye 3dlogoer som spinner i alle mulige retninger før det blir om til fyrverkeri. Hvis det er det mest givende i filmen din vil jeg tenke, "Gee, hvem har gjort introen", og når det ikke er deg, så suger du. Gjerne også kuk. Det verste av alt er at man driver med film som er visuelt, og hvis det er noe som er som å urinere på grava til FILM så er det å gjøre det digitalt. Finn deg en logo, eventuelt bare firmanavnet med en tøff font, print det på en plakat og spreng hele greia. Skyt det i stykker med hagle. Brenn det. Søl vann på det. You name it. Slutt med å være så avkunstneriske som filmskapere. Lag en ny logointro for hver eneste film du lager, og en vakker dag vil du selv føle at du har lagd det riktige, og det er det viktigste med film, at du selv føler at du har fått frem det du ville som regissør. Seriously dude.

Anywho, før jeg ranter avgårde til tastaturet går tom for batteri... Det er nok noen som etterhvert vil takke ja til å hjelpe til på punkt 1, og kjenner jeg OlaHaldor rett, noe jeg sikkert ikke gjør siden jeg ikke kjenner karen, så vil han nok trå til og lage en TV2 vignett. Om han vil plages så mye at han lager en med Myking Direct er noe annet. Eller skulle jeg gjerne hjulpet til med begge deler, men det har seg slik at jeg kan ingnen av delene... sorry!

Gleder meg til serien din! Håper den dukker opp i se-bar kvalitet!

3. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Og enda en gang slår dahlskebank til med noen velvalgte ord! :D

4. Amazing

Amazing Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Ska si du fikk lettet på trykket.
    Hatt en dårlig dag i dag?

5. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Velvalgte er de nok ikke. Heldigvis kan jeg ikke skrive mer etter at jeg sølte cola i tastaturet. For hver tast kommer det opp tre andre bokstaver... plagsomt!

6. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det må være skummelt å være ny på forumet her for tiden.

7. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Beklager for det. Ikke meningen å være så bitter. Collaedn ik tastatujrfedt begynnedrf å pølaged medg. HEDLVEDTED!Z

8. kbekul

kbekul Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    kan være litt skremmende ja :roll:

9. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng: