Trenger man Media og Kommunikasjon for videre studie?

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Nordiss, 18 Aug 2010.

1. Nordiss

Nordiss Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    HEi!

Jeg lurer på om noen her inne har peiling på om man trenger Media og Kommunikasjon på VGS for og komme inn på enkelte filmskoler? altså skjønner at dette kan variere, men noen av dere som har erfaring eller vet noe om dette?
    Og om man ikke har M&K, er det da er stort minus i søknaden på framtidig filmskole?

På forhånd takk!

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Nei, det har jeg aldri hørt noe om. Dessuten legger MK-linjene stort sett større vekt på foto og grafisk design enn film.. Det eneste du trenger er studiekompetanse og en dose erfaring.

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kreativitet, praktisk sans og problemløsning, og erfaring med de nevnte punktene er nok mer avgjørende enn om du har teoretisk sett lært om alt mulig, når det du sansynligvis ønsker er spisskompetanse.

Uten å nevne navn eller firma vet jeg f.eks. om ei som er utdannet advokat, men leder en av Norges post-produksjonshus med suksess.. Tror neppe det var noe filmproduksjon i jus-studiene. ;)

Med det sagt, vet jeg om flere som jobber med film, video og TV uten å ha rørt en eneste lærebok i videregående evt. universitet eller høyskole som har med media å gjøre. Har du interesse for det og står på, vil du nå lengre enn en som setter sliter seg gjennom teori i flere år. Du får en tyvstart på det praktiske - teorien kan komme litt etter litt sammen med det praktiske.

Del denne siden