Trenger noen som kan lage reklamefilm for My Good Act til reklamefrie dager på TV2..

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av My Good Act, 9 Mai 2010.

1. My Good Act

My Good Act Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  2. KristianSkogen

KristianSkogen Citizen

Dere skal ikke legge igjen kontaktinformasjon og si hvor mye dere er villige til å bruke på dette?
    For meg er det hvertfall uinteressant å lage en reklamefilm for så og "håpe på" at jeg får betalt for det..

3. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Snakker vi om 15.000 kr lite penger eller 2.000 kr lite penger?

4. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tror de hinter til at de ønsker noen som jobber gratis.

Sist redigert: 9 Mai 2010
  5. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Jeg forstår det også slik at de ønsker at noen skal gjøre det gratis. Jeg ser dog ikke vitsen med å engang gjøre en slik forespursel. Jeg tror ikke noen med vettet i behold hadde giddet å gjøre så mye jobb gratis, for noe som skal vises på TV. Det er ikke sånn det fungerer. Det må finnes andre måter å få jobben gjort på uten at man skal utnytte unge og entusiastiske filmskapere. Ikke noen skjennepreken spesielt beregnet på trådstarter og prosjektene deres, det faktisk veldig mange. Skal man ha en tjeneste så koster det penger.

6. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå orker jeg ikke lese på verdens styggeste nettside, men poenget er vel at de driver med gratisarbeid. De er tross alt en "nyligstartet frivillighetsorganisasjon uten politiske eller religiøse forankringer" og de vil ha en reklamefilm om seg selv, som skal vises når ingen andre reklamefilmer vises på TV2...

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Med fare for å virke arrogant... Hvem som helst kan lage noe enkelt i PowerPoint, Windows Movie Maker, iMovie, Keynote etc.. Og om det er gratis de vil ha, kan de i utgangspunktet gjøre det selv. Spiller ingen rolle hvem som er kunden, skal man ha en proffesjonelt utført jobb vil det koste. Er ikke dermed sagt at den eller de som velger å gjøre jobben tar blodpris for det når det gjelder slik type arbeid som disse folka yter, det blir en greie mellom de to partene. En grei rabatt er i så måte på sin plass - men gratis er uhørt.

8. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Men for å snu litt på flisa så sist jeg så hva dette forummet heter så var det ikke Norsk Profesjonellfilmforum ;)
    Han har kommet hit i den tro at noen amatører/semi-pro personer hadde hatt lyst til å lage en liten 20 sekunders snutt for han for en symbolsk pengesum ettersom de faktisk er en non profit organisasjon.
    Har faktisk selv gjort noen gratis ting som f.eks å filme en kunst konsert for et kristent kunstnerlaug, nå var en av disse personene en veldig god veninne av meg, men likevell så var det en ekstremt god erfaring for meg. Jeg hadde med meg to av studentene mine og noe av skolens utsyr gratis, studentene fikk mer erfaring og jeg viste neste gange jeg filmet en konsert hva som måtte forbedres og andre mer praktiske løsninger. Alt i alt tok det meg 12-15 timer (spredt over tid) med planlegging filming og multicam klipping til dvd. For min del var det verdt det og har i seinere tid blitt kontaktet med betalt jobb for akkurat dette arbeidet.

9. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    OlaHaldor er vel den eneste på forumet som vil ta betalt for alt han skal gjøre. Såklart, skal man leve av noe så må man ta betalt for det, for det er ikke fritiden som går bort, det er arbeidstiden.

10. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Jeg har gjort mye mer som jeg ikke har fått betalt for, enn det jeg har fått betalt for, og har mange gode erfaringer av det. Men når det er noe som skal vises på TV så er jo saken litt annerledes. I det minste burde de kunne skrape sammen 500 kr til duden som ender opp med jobben. Det er jo ikke verre enn at de spleiser på det.

11. Jara

Jara Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeezes, folkens. Nå ble det litt drittunge-tendenser her.

Det er snakk om reklamefrie dager, hvor organisasjonene formodentlig får tildelt kostnadsfri sendetid. Man trenger altså ikke nødvendigvis ha et stort budsjett, selv om reklamen skal sendes på riksdekkende TV. Det er selvfølgelig forskjell på økonomien hos forskjellige organisasjoner, hvor noen har god økonomi og penger til påkostede holdningskampanjer.
    Men hvis dette er en organisasjon uten ansatte, ser jeg ikke problemet med at de kommer med en forespørsel. Selv om enkelte her på forumet utelukker det som en fornærmelse, er jeg ikke i tvil om at noen her inne kunne tenkt seg å utføre arbeid pro bono, for den rette saken.
    Dette er tross alt, som andre påpeker, et amatørfilmforum. Hvor det er nærliggende, og ikke unaturlig, å komme med en slik forespørsel. Ingen har vel hevdet at de ikke kan skrape sammen en symbolsk sum til den som måtte ta på seg oppdraget, heller...

Det eneste kritikkverdige her, er vel at informasjonen i første post kunne vært litt bedre.

Sist redigert: 10 Mai 2010
  12. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Jeg kjøper den, Jara. Godt mulig at noen kunne tenke seg å gjøre det gratis. Må dog si at utifra ordlyden i førsteposten tolker jeg det som at de ikke har noe å skrape sammen. Jeg for min del har ikke tatt det som en fornærmelse, men det er utrolig mye "hei! trenger noen som kan gjøre en stor jobb gratis for meg"-opplegg her på forumet. Selvsagt.. Hvis de får respons og noen til å gjøre det, så flott, men det er jo bare å se på 99% av de andre gratisarbeid-trådene. Tror bare det er meningsløst.

Uansett, lykke til!

13. Jara

Jara Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ja, jeg er enig at oppdragsgiver må formulere seg ordentlig og tydelig i slike tilfeller, for at det skal komme noe konstruktivt ut av hele greia.
    Jeg synes (også) det er småfrekt når folk jeg ikke kjenner kontakter meg for gratis arbeid, bare fordi jeg er ungdom. Mange av oss gjør jo dette istedet for å sitte i kassa på Rema. Til en lavere timesbetaling, vel å merke... :)

Sist redigert: 10 Mai 2010

Del denne siden