Trenger skuespillere til "stor film"

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av MatsM, 11 Nov 2009.

1. MatsM

MatsM Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    hei alle sammen, jeg lager en film nå har budsjett på 20,000 men betaler ikke skuespillere eller noen andre. men trenger menn fra alderen 30-50 helst litt kraftige å dame i aldren 20-30.
    Manuset blir kanskje laget av Tommy Wirkola.

Har du lyst til å bli med på en kul opplevelse?
    da er dette noe for deg.
    Dette må du kunne gjøre:
    -Kunne sitte stille å bli støpt av.
    -høre på regissøren
    -spille død
    -bruke våpen
    -tåle å se blod.
    osv
    dette er en action/fantasi film.
    er du intressert ta kontakt, vi holder til i Oslo/lillestrøm.
    har ferdig design på hovedkarakteren som jeg faktisk har skuespiller til.
    Men kontakt med så fort som mulig siden jeg må støpe av hoder som skal bli kappet av og armer og ben. dette vil foregå mellom perioden november 2009
    Filming starter i perioden 18 juni- 18 august 2010. filmen vi bli ferdig stilt julen 2010

du kan se litt info her: www.produksjonsblogg.blogspot.com
    lurer du på noe så bare spørr.
    Mvh Mats

Vi spanderer mat

Sist redigert: 11 Nov 2009
  2. Oceanstudio

Oceanstudio Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vil jeg si var et ekstremt lavt budsjett for en spillefilm, en vanlig norsk spille film ligger på en 10-15 millioner, Kill Buljo var en amatørfilm produksjon med 1 million i budsjett, noe man ikke legger mye merke til i forhold til andre filmer. Men når det er snakk om så lite som 20 tusen tror jeg det kan bli en tøff nøtt, men for all del. Lykke til! :)

Skulle gjerne stilt opp men er nok dessverre litt for ung ;)

Tips; siden dere ikke betaler skuspillerne burdde dere spandere mat :)

3. MatsM

MatsM Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    :)

Det er ikke spille film det er kort film, men den blir litt stor pga tommy å sånn, amatør på proft nivå.
    forresten kill buljo hadde budsjett på 89.000:)
    men blir på en måte en intro film som setter deg inn i storyen, blir en 2èr å men da får vi 75.000:)

å ja vi spandere mat:)

4. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er visse folk på forumet som faktisk laget en spillefilm uten noe budsjett - men med mye skaperglede. Er du sikker på at Kill Buljo bare hadde 89 000 kroner i budsjett? Mener å ha lest at de fikk en million i støtte, eller noe.

Uansett så ville jeg kanskje ha omskrevet henvendelsen din litt. Den er vanskelig å ta seriøst når den er full av skrivefeil og når du tar med banneord for å understreke hvor raskt det bør skje. Dette skriver jeg ikke for å plage deg! Jeg prøver bare å si at du gjerne vil få flere svar om du blir oppfattet som seriøs, og der er rettskriving og struktur en enkel måte å gjøre det på.

- Du burde si litt om datoer, for innspilling og avstøping, så sant du har noen eller kan forestille deg noen.
    - Skriv litt mer om filmen og dine ambisjoner.

Rett og slett bare selge deg selv. For at dette ikke skal være et helt uinteressant innlegg for deg, så kan jeg komme med et lite tips til:
    Jeg har inntrykk av at det er mest folk bak kamera som skriver og leser på dette forumet, så det er lurt å poste andre steder også. På www.filmere.no postes det stadig ønsker om skuespillere, så vil tro at det henger noen der:)

5. puzi92

puzi92 Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei

Er selv bare en jetne på 17 år :p Men om dere ikke finner nåkk skuespillere stiller jeg gjerne opp:)

6. Arawanach

Arawanach Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg tåler ikke synet av blod og jeg kan ikke bruke skytevåpen. Og så er jeg 24 år, men kunne gått for å være 30. Nå er jeg ikke noe kraftig, men i grunn ganske slank.

Passer nok generelt sett ganske dårlig til rollen.

Lykke til da. Er nok tøft med så lavt budsjett, men man skal ikke gi opp for det. Jeg lager jo en film som krever ganske mye og jeg ikke noe budsjett i det hele tatt :p

7. Disasterpictures

Disasterpictures Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Dette høres tøft ut, men hvorfor drøyer dere så lenge med å starte filmingen ?

8. Oceanstudio

Oceanstudio Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har noe med "atmosfæren" de skal ha. Funker ikke å spille en strandscene med sol og varme på vintern :)

9. lurifax

lurifax Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hehe nei du. Kill Buljo hadde faktisk et budsjett i underkant av 1.000.000 kr. Jeg veit det for jeg har faktisk snakket med både Tommy og Stig Frode. Plus at det er spredd over internett hvis du tar deg tid til å google det.

Du kan godt klare å lage en bra film uten budsjett i det hele tatt så lenge du har bra nok utstyr fra før. Og planlegger ting til å fungere uten penger. Men har Tommy virkelig sagt ja til å skrive et manus for deg? For meg virker det som han har nok av prosjekt å jobbe med.

Del denne siden