Trenger Sopran

En tråd i 'Musikk' startet av TrymNilsen, 4 Feb 2010.

1. TrymNilsen

TrymNilsen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei, vi er 4 elever ved vidregående skole som trenger en spesiell type soundtrack for en scene, vi har musikken (med det mener vi det instrumentale i boks).

I nest siste scene trenger vi en sopran eller tenor som kan synge noe i nærheten av [ame="http://www.youtube.com/watch?v=NUIZvAe3RBg"]YouTube- The Fellowship of the Ring ST-13-The Bridge of Khazad Dum[/ame] (ved ca 4:50)

Vi har ikke alt for mye penger å bruke på å leie inn en profesjonell sopran/tenor, max 2000 kr.

Noen som vet om noe ville det bli sett på med stor takk :)

Trym

Sist redigert: 4 Feb 2010
  2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For ordens skyld heter det tenor for de av gutter og menn som synger høyt. :)

3. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei.

Hvor er det dere holder til?
    En sanger ved navn Tone Krohn ( http://no.wikipedia.org/wiki/Tone_Krohn ) stiller seg til disposisjon med enten opptak av vokal og/eller egen låt som eventuelt passer til det dere er ute etter.

Mvh Kim Krohn Berle
    KKB-FILM

4. TrymNilsen

TrymNilsen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Vi holder til i Arendal, hva vil du gi som pris for ca 2 min med bare vokal?

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Men det er jo sopran som synger på oppgitte spor fra LOTR. Det finnes ingen tenor som kan lage slik lyd. Det han trenger er noen som ikke har kommet i stemmeskiftet enda.

6. fullbartender

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Der tar du nemmelig feil Kenny.. Vi har både kastrat sangere og Mika.
    -----

Har dere noter eller vil dere bare ha 2 min med noe lignende LOTR som linket til ovenfor`sunget over instrumental allerede laget?

Om det ønskes så kan vi gjøre opptak i eget studio her i Sandefjord.
    Send musikk og noter på hva som ønskes av vokal til Berle.kim@gmail.com i tilfelle.

NOK 2000,- som tilbydd.

Kan linke til noe av tideligere arbeid fra Tone Krohn i morra så kan dere høre litt og se om det er noe dere finner interessant.

7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nå er du dritings, bartender. Jeg ser ikke for meg hvordan du klarer å få en tenor til å synge sånn. Skal du klippe av ham ballene da? Mika klarer ikke synge så han høres ut som en sølvgutt. Kastratsangere kjennetegnes jo nettopp for å ikke ha kommet i stemmeskifte og jeg tviler på at det er mange av de i disse dager.

8. fullbartender

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Haha xD
    Det er jo akkurat dét det vil si å være en kastrat sanger! Mann uten baller!

<<"A castrato (Italian, plural: castrati) is a man with a singing voice equivalent to that of a soprano, mezzo-soprano, or contralto voice produced either by castration of the singer before puberty or one who, because of an endocrinological condition, never reaches sexual maturity.">> http://en.wikipedia.org/wiki/Castrato

Den med Mika var jo bare en spøk ;D

9. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Hvordan kan du da påstå at jeg tar feil? Du beviser jo det jeg skriver. Nå må du kutte ned på alkoholen.

10. fullbartender

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Haha, du måtte redigere på posten din for at argumentene dine skal passe nå ja.
    Det var ment som en humoristisk kommentar.. men du tolket det vist annerledes =P

Anyhu:
    Når du sier "lyd" så mener du vel "tone".. og der har vi Kastrat sangere og Mika.. smiletegn.. haha.. latter for lenge livet.. men ikke for deg =P

Du skjønner når man har spørsmålstegn etter en setning så blir det ikke et utsagn, det blir et spørsmål. Om det var ment som et retorisk spørsmål så er det fortsatt vanskelig å vite om det var ironisk eller ikke.. jeg ikke kan "lese" tonefallet ditt. Så når du også hadde skrevet
    så virker det som du mente barn som ikke er kommet i puberteten. Og derfor syns jeg det var morsomt.. og linket til wiki om hva en kastrat sanger er.

Full? Pøh, et par dram kanskje.. Dont judge me!
    Men personlig angrep dropper vi =)

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg endra den første rett etter at jeg posta den, så du ikke skulle misforstå den. Når jeg skriver lyd, så mener jeg lyd. En tone er en lyd. Poenget med kastratsangere er at de ikke har kommet i stemmeskifte. Ikke min feil at du antar at det er smågutter. Og det hjelper ikke å klippe av pungen etter at stemmen har blitt mørk.

12. TrymNilsen

TrymNilsen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Flott, vi kommer ikke til og trenge det før i april, ettersom vi bare er i planleggingsfasen (hovedsaklig budsjett nå).. Men skal absolutt huske på det, flott at dere kan ta opp i studio i sandefjord

13. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Luringen i åpningstråden hadde endret innlegget sitt etter jeg skrev. :)

14. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Da er du tilgitt.

Del denne siden