Triathlonintro?

En tråd i 'Introer og logoer' startet av _Espen, 5 Jul 2011.

1. _Espen

_Espen Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Norges unge triathleter er på vei oppover og jeg ønsker å skape litt blest om det. Derfor har jeg laget noen små videoer fra de ulike Europa Cup stevnene og Em til nå. Vår beste skal til VM i Beijing i september etter seier i E-cup blant annet.

I den forbindelse lurer jeg på om noen har noen ideer på hvordan en intro bør lages. Jeg sitter på all råfilmen selv og jobber i FCE, og tenkte å lage den selv :)

Men hva kan jeg få til med FCE, og trenger jeg eventuelt et annet program for å lage en kul og levende intro?

Et eksempel på det jeg har laget til nå finnes her:
    http://www.youtube.com/watch?v=XHXZb7IDV2k

Som dere ser er det ikke noe proft, men ingen andre lager noe :)

Alle tips til et mer profesjonelt utseende samt klippeteknikk tas imot med glede.

2. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Triathlonintro?

For å lage gode (grafikk) vignetter og lignende er vel After Effects det mest brukte, men mange bruker også Apple sin Motion. Motion er etter min mening det letteste programmet hvis man ikke har jobbet med slike programmer før og det fungerer bra sammen med FCP7 i hvertfall. Så det bør vel fungere godt med FCPE. I Motion vil du enkelt kunne lage mye kul grafikk hvis du setter deg litt inn i det.

Apple har nettopp gitt ut Motion 5 og det kan kjøpes på Mac App Store for 279 kroner, noe som er billig i forhold til After Effects som ligger på rundt 6000 kr.

Husk at du finner masse tutorials på youtube/google som kan hjelpe deg!

Dersom du ikke skal ha noe særlig grafikk vil du komme langt med FCPE og litt spennende fargekorrigering og litt kul musikk, men Motion er uansett et supert program til å lage grafikk!

Mads A

Sist redigert av en moderator: 5 Jul 2011

Del denne siden