Tutorial for gode TEKST ANIMASJONER i 3dsMax?

En tråd i 'Tutorialer' startet av berg, 29 Aug 2008.

1. berg

berg Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei, lurte på om noen kjenner til noen gode tutorials for å lage fete tekst animasjoner i 3dsMax?

kan modelere text som ser bra ut, er bare ikke så dreven på animasjoner enda.
    Trenger en fet text animasjon til en logo animasjon jeg lager til mitt siste prosjekt. :)

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Tutorial for gode TEKST ANIMASJONER i 3dsMax?

Kan du å animere helt masic med posisjon og rotasjon i alle akser? Da er det stort sett ikke mer enn det du trenger å vite. Hvordan det ser saftig og flott ut har med tekstur og lyssetting. Start med enkel 3-punkt lyssetting til å bygynne med, og legg eventuelt til mer etterhvert som du får behov for spesielle ting.

Jeg bruker riktignok LightWave, men prinsippene er nok de samme. Er det bare ren tekst som skal legges over video, eller tenker du å lage en komplett scene med masse elementer? Avhengig av dette kan du gå helt bananas i mer eller mindre ordnede former på hvordan du animerer teksten.

Om alle elementer kommer inn klin likt, fra Fame x til x, blir det kjedelig å se på. Varier både hastighet og når de introduseres i kameraets synsfelt, og hvordan de spinner eller flyr inn fra bak kamera, fra siden, nedenfra, ovenfra, i dybden.

Du kan sikkert dele opp ordene slik at du får bokstavene i ordet som individuelle objekter, og da har du store muligheter til å lage noe som er ganske enkelt å lage, samt at det ser flott ut.

Del denne siden