Twixtor tips

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av crustyisme, 27 Okt 2011.

1. crustyisme

crustyisme Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Heisann, har fått meg AE med twixtor, holder på å filme med et Canon 60D, er det noen her som har tips om hvordan eg får twixtor til å fungere 100% optimalt? =)

Kom gjerne med tips =)

2. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Twixtor tips

twixtor vil aldri fungere 100% opptimalt, men du kan komme ganske nærme. Det viktigste er at du filmer i 50 eller 60 frames, og at du har lukkertiden din på minimum frameraten du skal gjøre det om til (altså hvis du skal gjøre det om til 1000fps må du ha lukkertiden på 1/1000, selvom det opptimale er å ha det på dobbelt så mye dvs. 1/2000) du får også best resultat hvis du filmer mot cleane bakgrunner uten for mye bevegelse og rot, for å ungå rotete bakgrunn kan du sette ned f-stopp og zoome inn for å få blury bakgrunn og skarpt hvadunåennfilmer. Og selvfølgelig riktige innstillinger i ae og twixtor med frameblending osv. men du finner du på youtube.

håper det hjalp litt )

3. crustyisme

crustyisme Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Ja her var det god hjelp :) men når du sier lukkertiden, betyr dette at eg må ha enorme menger lys skal det bli best mulig? :) bruker du twixtor?

4. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ikke enorme mengder, funker stort sett fint i dagslys, men innendørs må du nok bruke lyskastere ol. for å få nok lys :) bruker twixtor ja, men syns ikke det er noe fett hvis man ser at det er fake, så bruker det ikke så mye :))

5. Hwa

Hwa Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

这个可以在网上多找找资料。

6. Hwa

Hwa Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Dette kan være tilkoblet for å lete etter informasjon.

Del denne siden