Uekte brennende lik... På ekte set?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Remi, 9 Apr 2006.

1. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei,

har planer om å muligens filmen en liten horrorgreie, men jeg har ett problem. Jeg har tenkt å filme det meste på ekte set (en skole) og i en av de første scenene skal en ansatt finne dette brennende like liggende oppe på en skrivepult inne på ett kontor. Jeg trenger forslag til hvordan jeg skal gjøre dette, på en trygg måte. Jeg har vurdert å bygge settet, men da må jeg vente til sommeren kommer og snøen har smeltet.

Jeg har også vurdert CGI, men tviler på at jeg klarer å lage ett godt nok resultat til at det blir troverdig.

Forslag?

2. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    du kan jo filme et kontor uten skrive pulten, også filme pulten med det brennende liket foran bluescreen og så kombinere de to elementene.

Men da er det viktig at pulten og rommet blir filmet fra samme vinkel så det ser ut som at pulten står i rommet.

EDIT: en annen mulighet er å bare filme liket forran bluescreen og så legge det oppå et rom med en pult.

3. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med å filme liket på pulten og legge på flammer etterpå? Prøv med Particle Illusion flammer?

4. effortfilm

effortfilm Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    det ville jeg også ha gjort :)

5. Hais

Hais Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hva med pyroteknikk? Det er jo berre å laminere, skru av røykalarm og brannsikre alt rundt. Bygg en dukke som er mycket lik en person. Eller er det kanskje litt mye?

6. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, det er noe álá dette jeg trenger, fordi jeg vil filme det live på settet...

Del denne siden