Uformell filmkritikk

En tråd i 'Reklame !' startet av Premiss, 29 Mar 2010.

1. Premiss

Premiss Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann!
    Jeg er en filmvitenskapsstudent som for tiden jobber med å bedre min teoretiske tilnærming av film, i sammenheng med dette begynte jeg å skrive litt uformelle/uakademiske tekster om film som berørte meg på negative og positive måter. Etter vært fikk jeg spørsmål om venner og kjente kunne få lese disse og fikk relativt god respons på hobby-prosjektet. Dermed lagde jeg et lite nettsted hvor jeg samler diverse artikler jeg har skrevet. Tenkte kanskje noen kunne være interessert her inne :)

Prøver å oppdatere jevnlig, men grunnet eksamener og annet skolearbeid, klarer jeg ikke sette noen faste tider for posting av nyheter, men følg med.

http://premissmedia.wordpress.com/

2. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Flotte anmeldelser du har der :) Selv om jeg ikke liker å være for kritisk til film (Jeg liker å fordøye det som film og ikke et "matprodukt") så var det greit å lese disse. Nå har jeg skumlest gjennom mesteparten, men det virker for meg som du enten trekker fram det gode i filmen hvis den er bra eller omvendt, og det er bra. Hadde vært kult om du hadde tatt med litt trivia fra filmene, morsomt å lese ting man ikke vet fra før.

Ble en anmeldelse av anmeldelser det her, hehe.
    Bare fortsett med det her!

3. Premiss

Premiss Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Takker for konstruktiv kritikk!
    Er helt klart på samme bølgelengde med deg når det kommer til å konsumere film. Jeg ser utrolig mye, både bra og dårlig, men grunnen til at jeg gjør dette er for mine egen del; å forbedre hvordan jeg klarer å hente ut det viktige i en film, i sammenheng med eksamen, hvor vi som regel tar for oss filmer og være kritisk til hva vi ser, og forstå hvorfor vi ser det.

Ang. Trivia, ja, dette har jeg egentlig ikke tenkt så mye over, men ettersom du nevner det kommer jeg nok til å se om jeg får tatt med litt mer trivia i mine videre tekster. En god ide som jeg kommer til å ta videre!

Takk for god respons :)

4. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvor studerer du?

5. Premiss

Premiss Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg studerer ved NTNU i Trondheim :)

6. Premiss

Premiss Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Bump, i håp om at flere vil ta en titt på sida :)

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Fontstørrelsen på siden din er for liten til at jeg gidder å lese det. Det blir som å lese "fine print" på en kontrakt. Man gjør det kun hvis man vet at man må.

8. Premiss

Premiss Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Aldri fått noe klager på skriftstørrelsen tidligere, kan da anbefale briller eller ctrl+scroll for zoom :)

Del denne siden