Våpen til mafiafilm

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Don Mørk, 14 Okt 2006.

1. Don Mørk

Don Mørk Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann! Vet noen om noen våpen som passer bra til en mafiafilm? Hvis noen vet om noe så svar gjerne med pris og hvor man får tak i det + gjerne evt. tillatelser o.l.

2. f|_iNc|-|

f|_iNc|-| Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ta en tur på lekeplaneten og finn noe der.. Pumpehagler ,balltre.. finner du nok der..

Hvis du skal lage en "gammeldags" vil jo en Tommygun gjøre susen..

3. drunkenM

drunkenM Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    spørs hvilken tid du mener..... men, balltre er en klassiker;) så den må være med!

også revolver eller 9 mm.

eller du kan dra en Toska og ta med AG 8)

4. Van_Brand

Van_Brand Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    andre vanlige våpen er molotov coctail og kvelertråd. Ellers brukes motorsag og stålrør i flere mafiafilmer...

5. Don Mørk

Don Mørk Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Motorsag er vel litt drøyt??? Er jo en mafiafilm og ikke en grøsser! Men takk for tipsene :wink: BTW, hvordan skal vi kunne bruke en molotov uten å bli tatt av purken???

6. Van_Brand

Van_Brand Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    joda, motorsag er ganske drøyt, men den blir mye brukt for å kvitte seg med lik, hvis du trenge en slik scene. Det med molotoven er jeg enig i at kan bli vanskelig...

7. Don Mørk

Don Mørk Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Joa, det kan brukes, men jeg tror vi satser på et par andre litt mer "vanlige" våpen... Balltre har vi! Funker softguns eller? Har et par stykker... Ellers har jeg luftgevær, men det er kanskje litt farlig?

8. John_Pain

John_Pain Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    jeg har en bakgrunn fra et pyroteknisk forum, hvis du ikke er midt i byen, så er en Molotv null problem å bruke. men da må du nok kansje være ute i skogen MED et brannsloknings-apparat.

softguns blir brukt i for eksempel "kill Buljo" filmen. bare ikke bruk skudd i softguns'ene. hvis du ikke bruker skudd i luftgeværet skal det også være trygt ;)
    -----------
    Peace

9. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I Sopranos blir KJØTTØKS ofte brukt når Cristopher og gjengen skal kutte opp folk i biter og dumpe dem.
    Ellers er jo balltre og knyttneven en klassiker!

10. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    en Thompson M1A1 (med tromlemGasin) er typisk gangster våpen (på 50 tallet) funke sikkert nå dags gangster filmer også tror jeg:p

11. Eivind O

Eivind O Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det kalles tommygun :wink:

*hint*men har dere sett på datoen?*hint*

12. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja eg vett det:p men proffere å si M1A1 ;)

13. moonlightP

moonlightP Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men i og med at det er snakk om en mafia-/gangsterfilm, så sier vi tommygun :wink:

14. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Høø, du mente vel Thompson MP45, som var favorittvåpen til gangstere. M1A1 er mer kjent for andre verdenskrig, blant Tom Hanks brukte det i Saving Private Ryan.

Våpenkopi av Thompson MP45 koster 2250 kr hos topsecret.no. Ebay tillatter ikke selgere å selge våpenkopi til andre land enn USA/Canada, men du kan finne nettbutikkene derfra og kontakte dem direkte.

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Top Secret er blitt helt meningsløst. De selger ikke våpenkopier lenger. Sannsynligvis har eieren kommet ut av skapet og kan endelig innrømme at han liker rosa kamo og at våpen er noe ekkelt man bare bruker i krig.

16. Eivind O

Eivind O Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    haha, å hvor skal man bruke rosa kamo? :lol:

men dere har vel ikke sett at denne tråden er siden oktober?
    ca 5 månder gammel :wink:

17. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Hva skal man med mesteparten av moteklær som blir laget? Har du ikke sett at fjortisjentene sprader rundt i kamobukser med rosa flekker? Det er et hån, og det er stygt i tillegg.

18. DT

DT Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Høres sikkert litt tamt ut men prøv google, der finner du littavert... :wink:
    Hvis du søker på replica guns finner du masse nyttig, men de sender bare til USA/canada men kansje du har noen kontakter der...det vet jo ikke jeg.... 8)

Del denne siden