Valg av speilrefleks kamera brukt sammen med Zeiss linser

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av bobby_fowler, 3 Jan 2012.

1. bobby_fowler

bobby_fowler Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei.

Har kikket på speilrefleks kamera og vurderer Canon 60D. Jeg skal bruke kameraet sammen med Zeiss Distagon 18mm f/3.5, Zeiss 50mm f/1,4 Zeiss 85mm f/1,4, jeg skal også ha en macro linse.

Kameraet skal brukes til fotografering, time-lapse og film.

Jeg har et Sony HXR-NX5e videokamera, men vil bruke speilrefleks til film under kontrollerte forhold, eller i sammenhenger hvor HXR-NX5 er uegnet f.eks. macro.

- Linsene er 35mm og jeg vil jo få en cropp på 1,6 med D60 kameraet. Vil dette ha noen betydning for bildekvaliteten? Eller spurt på en annen måte, vil jeg få "bedre" bilder om jeg kjøper et fullformat 35 mm kamera som f.eks Canon 5D Mark II?

- I stedet for å kjøpe vanlig 50mm f/1,4 planar, kan jeg bruke 50 mm f/2,0 macro-planar objektiv også til portrettfografering slik at jeg ikke behøver begge?

2. MadsA

MadsA Citizen

Sv: Valg av speilrefleks kamera brukt sammen med Zeiss linser

Jeg vil anbefale 60D på det sterkeste! Meget egnet til filming i forhold til mange andre DSLR's. Jeg skrev litt om mine erfaringer her: http://madsandreassen.com/?p=110

Sist redigert av en moderator: 3 Jan 2012

Del denne siden