Valkyrie - Conceptual Trailer 2003

En tråd i 'Reklame !' startet av EMvFX, 22 Okt 2003.

1. EMvFX

EMvFX Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Valkyrie - An ancient evil has awaken.

Info:
    En norrøn vampyr med hennes soldater blir brakt til live - igjen.

En Valkyrie er en likengel som spiste lik på slagmarken tilbake i vikingtiden. Desverre så er det slutt på slagmarker i Norden for Valkyriene, men Valkyrien trenger føde og nå er tiden inne!

En offisiell trailer showcase ble foretatt på Amanda Festivalen i August 2003. Vi har også fått mye positiv respons på prosjektet, og det vil nok heve noen øyebryn hvis filmen kommer igang. Det er veldig mye planlagte detaljer i hver scene, samt kameraføring og story drive. Action og suspense blir det også nok av, i tilegg til Samurai scener, wire scener, gore, CGI, 3d modeller, Matrix effekter, slow motions og endel intresanne composites og nytenkninger.

I traileren er det minimalt med skrekkelementer, men poenget med traileren er ikke å skremme publikum, men å gi dem en bakgrunn for hvorfor storien bør fortelles, or at den er verdt å høre på. I den ferdige filmen blir det mere focus på skrekk og storydrive samt et dypere budskap.

Noter at 90% av scenene i trailer ikke skal brukes i filmen. Disse vil bli filmet på nytt, pga bedre rekvisita, korrekt makeup på Valkyrie og andre skuespillere etc.

Legg merke til at det totale budsjett for traileren var ca Nok 1500,- (Rekvisita, drivstoff)

Formatet er DV 3CCD.

Jeg er innvolvert i dette prosjektet som er en planagt norsk storfilm med
    et ekte budsjett. Lengde er planlagt 80 minutter og er planlagt med lokale teaterskuerspillere i aldre fra 24 til 52 ca. Vi grubler også på ideer om internajonale muligheter for alle plan i filmplanleggingen.

Vi har for anledningen (som et underlag til scriptet istedet for storyboard tegninger) laget en 6 minutter trailer som er meget proff, med tanke på at den er kun laget som en Conceptual Trailer. En conceptual trailer pleier ikke å være SÅ ferdig og nøye planlagt som vår trailer er.

Ting som er verdt å nevne for trailern er:
    -(Laget over en 2.5 ukers periode August 2003)
    -Episke og store landskap scener (Hardangervidda)
    -Ekte gammel kirke
    -Vøringsfossen
    -Et hav av andre locations,
    -Samurai liknende munk prestasjoner
    -Slow motion effects, og et pulserende oppbyggende tempo som fungerer
    som en meget bra presentasjon av grunnprinsippet for Valkyrie.

Jeg (Stein Eikesdal) vil bli innvolvert som Director, Action Co-ordinatior, Camera Operator, Editing, Artworks, Special Effects/CGI, co-scriptwriter samt lydeffekter og filmmusikk med mere.

Produsenter for prosjektet er om Tom Jenssen og hans datter Heidi Veland Jensen (som begge spiller i trailern)

Filmscriptet bærer preg av tydlige vampyr/horror elementer, Matrix påvirkelser og Kung Fu action.

Den blir en slags viking/Vampyr/matrix/blade/kung fu/john woo/tarantino/blair witch/lord of the rings influsert film, men
    med en egenrådig story og desidert klisjedrepende elementer (dette sørger jeg for). Slutten er original og det bør være en selvfølge!

I skrivende stund er det manusscript som blir finpusset på, men også samtidig prøve å finne en fremgangsmåte på hvordan dette kan gjennomføres, og ikke minst få støtte til å gjøre dette. Dette bør koste litt penger, ellers er det ikke verdt arbeidet.

I mellomtiden, her er en preliminary web side med trailer, poster, samt photos fra trailer produksjonen!

http://www.stone-oakvalley-studios.com/valkyrie/info.htm

En mere detaljert side med synopsis etc bør også komme på plass i fremtiden.

Som sagt, er dette et VELDIG tidlig stadie i prosjektet og ting tar tid. Så pray for the outcome, dudes and
    dudettes!

Mvh/Stein Eikesdal/Stone Oakvalley Studio og EMvFX manager

2. Actima

Actima Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hey! Noe som høres så bra ut, uten at linken til traileren fungerer er rett og slett bare deprimerende.

HAR SÅ LYST TIL Å SE TRAILEREN! DETTE HØRES KJEMPE SPENNENDE UT!

3. ku

ku Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Høres helt genialt ut!!! Men ver så snille å fiks den lastebil(trailer) linken!!! Vil se, vil se!! Endelig kan det kanskje komme en underholdene og kul norsk film på kino. Bare ver snille å hold dere for gode til å bruke Bjørn Sundquist og styggen nakne menesker!!! Det har ødelagt for mange norske filmer til nå!

4. EMvFX

EMvFX Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Søren også!
    Denne linken funket bra, ser ut som at Tiscali har mistet enda en stjerne hos meg. Møkka company, først ramler jeg av linja tusenvis av ganger den seneste tiden, så er det opptatt og nå forsvinner ting. Hælvette.

Jeg ser det finnes mulighet for opplastning her på siten, det var jo bare kult. Skal se å få uploadet den senere i kveld, det og noen andre småting :))

Jeg kan love dere og alle andre at det blir IKKE noen form for Bjørn Sundquist, Harald Eia, Han Joner karen eller Elling karen. Ikke engang han i United.

Det satses på nye fjes, og trolig en liten knapp på Dennis Storhøi som en turistguide i en liten birolle, hvis det passer slik for han.

Det blir desverre ingen nakne damer, hverken stygge eller vakre. Rett og slett pga vi bruker ikke slike klisjetriks for å trekke publikum. Vil noen ha pupper sjekk tv1000 eller ticket.

Du kan si det sånn at en hel haug med klisjer vil bli luket bort fra noe som alltid er en gjenganger i slike filmer. Greit, vi har en isolert gjeng på et utgravingssted og et onde i skogen + flere, men det er så mange klisjekillere i scriptet, og noen begynner som vanlige standard skrekkfilm klisjeer men så gjør vi narr av dem og tar det et steg videre. Det blir heller ingen form for fancy haircuts og polerte modelltryner, og heller ingen bad one-liners for all del! Humor blir heller ikke så konsentret og ingen ting heltetull. Da sitter vi igjen med mulighet til å fortelle en god gammeldags eventyr skrekkstory med overnaturlig innhold.

Dette blir en skrekkfilm, ikke en "villmark 2" sak. Villmark (i mine øyne) var og er en thriller, mini-gyser at most. Skrekkfilm skal være overnaturlig, end of story.

Hold ut til i kveld, and solution will be at hand.

5. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Dette høres jo helt fantastisk ut !
    Denne traileren vil vi alle se !

Ta kontakt med meg så kan jeg ordne en midlertidig plass til deg også på serveren min. 8)

Mvh.

Tom.

6. kjetilr

kjetilr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jaaaaaa!

7. EMvFX

EMvFX Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  8. Actima

Actima Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Blir denne filmen laget av profesionelle eller amatør film-skapere?
    Hvilket kamera og lydutstyr bruker dere?
    Bruker dere HDTV?

KJEMPE KULT! GLEDER MEG MASSE TIL Å SE FILMEN!

9. lars

lars Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    *rekker opp hånda og melder seg på lista over de som gleder seg til filmen*

10. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg melder meg da på som skuespiller &; stuntmann :)

11. EMvFX

EMvFX Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg er vel ikke akkuratt professionell og har dette som yrke, men er ikke amatør heller. Det blir First-Time Director, og det kan gå 3 veier. Opp eller ned, eller rett frem. Jeg har nok innsikt i kameraføring og redigering, så det skal ikke stå på det.

Vi vil nok bruke DV 3CCD, iallefall 4 stk. Vi vil også ha tilgang til BetaCam SP, men stort sett som backup eller escape kamera hvis en trenger å fixe et annet klipp. DV kameraer som er satt opp er: Canon XL1S med vidvinkel (main) og Sony TRV950 (insert), + 2 til DV 3CCD

Som sagt, Valkyrie er IKKE på noen som helst stadie fastlagt.
    Vi er i script finpussing, og budsjettoversikt. Trolig er dette ferdig til Januar.

Deretter samles dette inkludert Concept Traileren og sendes rundt til
    f.eks Norsk FilmFond, og så får en se hva det norske filmsamfunn kan bidra med av midler.

Siden jeg har fulltidsjobb, så må vi være sikre på at jeg iallefall kan overleve de 1-2 mnd det vil ta å filme. Det blir jo en ny jobb, og det er ikke nubbesjangs å gjøre dette på fritiden, det er nå helt sikkert. Både for meg, produsenter og skuespillere.

Mvh/Stein

Del denne siden