Video på Hi8-kassetter ødelagt?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av phex, 27 Apr 2007.

1. phex

phex Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Driver å legger inn litt video fra noen Hi8-kassetter på PC-en, men får noen stygge, svarte striper i bildet på noen av kassettene (se eksempel). Noen som vet hva det skyldes og eventuelt om det er mulig å få det bort? Jeg vet det ikke har noe med kamera å gjøre da jeg også har lagt inn Hi8-kassetter som ikke har hatt svarte striper.

Takk for hjelpen!

2. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er nok ein problem med kassetten. Og dersom det er det, er det fint lite du kan gjera.

3. phex

phex Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er du helt sikker? Hadde i så fall vært veldig dumt. Litt rart at noen av kassettene er helt fine og andre har svarte striper selv om noen av de som er bra til og med er eldre enn de som ikke er bra.

4. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er jo 1% sjangs for at det ikkje er kassettane det er feil med. Dei 99 andre er at du ikkje kan gjera nokon ting med det.

5. Henriken

Henriken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Arg, innlegget mitt her forsvant med forumkræsjen. :evil:
    Men uansett, poenget med den var at du bør prøve en rensekassett i kameraet og et annet kamera hvis det ikke hjelper med rensekassetten, kan si hvorfor hvis du vil.

6. phex

phex Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hadde tenkt å prøve å spille av kassettene som ser ødelagte ut i kameraet som de ble spilt inn med, men det var desverre stjålet. Kan jo også prøve et annet kamera, men har egentlig liten tro på at det vil hjelpe. Skal også se om jeg finner en rensekassett.

Del denne siden