Videomarathon (for NAF brukere)

En tråd i 'Reklame !' startet av HenrikSolberg, 14 Jun 2005.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det jeg nå prøver å sette i gang er en liten videomarathon. Ideen er hentet i en tråd fra forumet på www.storedyret.com. Der har de en fotomarathon som fungerer slik at en poster et bilde og gir et tema for neste som skal ta bilde.

Her kommer "reglene":
    - De som er interessert sender en PM til meg og jeg vil legge de til i listen etterhvert som de melder seg på.
    - Klippet må være mellom 20 til 30 sekunder og være bevegelige bilder i et videoformat (.avi, .mov, .wmf osv...)
    - Klippet må være enten video eller animasjon (animasjon kan også være flere stillbilder).
    - Innslaget må svare på temaet gitt av deltakeren før deg.
    - Når det er din tur vil du ha 4 dager på deg til og få postet link til klippet ditt, samt gi nytt tema til nestemann. Dersom du ikke kommer med et klipp innen denne tiden vil stafettpinnen gå videre til neste på listen. Da får vi litt fortgang i det.
    - Når en har postet klipp blir en satt nederst på listen igjen og må vente på tur... Det samme skjer når en ikke legger ut sitt klipp til fristen (blir lagt nederst på listen).

Er det noen spørsmål er det bare å poste i vei...
    De som er interessert kan bare sende PM til meg...Send fort, så slipper du å komme langt ned på listen og måtte vente så lenge. Første deltaker starter onsdag 15. juni 21.30, og jeg (som trådstarter) gir første tema!

Ferdige bidrag:
    Runde 1: Deltaker 1 - jasonX - "Rikdom" Ferdig
    Runde 1: Deltaker 2 - HenrikSolberg - "Frykt" Ferdig
    Runde 1: Deltaker 3 - Remi - "Tomrom" Ferdig
    Runde 1: Deltaker 4 - Melwasul - "Ulykke" Ferdig
    Runde 1: Deltaker 5 - MRmP trukket seg
    Runde 1: Deltaker 6 - trollet - "Kjærlighet" Ferdig
    Runde 1: Deltaker 7 - mott - "hat" Ferdig
    Runde 1: Deltaker 8 - Oleway- "Vennskap" Ferdig
    Runde 1: Deltaker 9 - DuRk trukket seg
    Runde 1: Deltaker 10 - UStabil-Kim/Andreas Trukket seg
    Runde 2: Deltaker 1 - jasonX Trukket seg
    Runde 2: Deltaker 2 - Kyrre - "Selvskading" Ferdig
    Runde 2: Deltaker 3 - HenrikSolberg - "Nedbrytning" Ferdig
    Runde 2: Deltaker 4 - Remi Leverte ikke
    Runde 2: Deltaker 5 - Melwasul - "Vaksinasjon" Ferdig
    Runde 2: Deltaker 6 - MRmP Leverte ikke
    Runde 2: Deltaker 7 - Axel Leverte ikke
    Runde 2: Deltaker 8 - Trollet - "Toalett" Ferdig
    Runde 2: Deltaker 9 - Mott Trukket seg
    Runde 2: Deltaker 10 - Oleway Leverte ikke

På listen:
    Runde 2: Deltaker 11 - jasonX
    Periode: 18. august 2005 kl 23:59 til 22. august 2005 kl 23:59
    Runde 2: Deltaker 12 - Ustabil-Kim/Andreas
    Periode: 22. august 2005 kl 23:59 til 26. august 2005 kl 23:59
    Runde 3: Deltaker 1 - DuRk
    Periode: 26. august 2005 kl 23:59 til 30. august 2005 kl 23:59
    Runde 3: Deltaker 2 - Kyrre
    Periode: 1. september 23:59 kl 15:00 til 5. september 2005 kl 23:59
    Runde 3: Deltaker 3 - HenrikSolberg
    Periode: 5. september 23:59 kl 15:00 til 9. september 2005 kl 23:59
    Runde 3: Deltaker 4 - Melwasul
    Periode: 9. september 2005 kl 23:59 til 13. september 2005 kl 23:59
    Runde 3: Deltaker 5 - Ulairi
    Periode: 13. september 2005 kl 23:59 til 17. september 2005 kl 23:59
    Runde 3: Deltaker 6 - Trollet
    Periode: 17. september 2005 kl 23:59 til 21. september 2005 kl 23:59
    Runde 3: Deltaker 7 - Axel
    Periode: 21. september 2005 kl 23:59 til 25. september 2005 kl 23:59

Status:
    Oleway leverte ikke til fristen. Tema for nestemann er valgkamp. Nestemann er jasonX og fristen hans er 22. august 23.59

2. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette høres kjempemoro ut Henrik, og jeg skulle gjerne ha vært med, hvis jeg hadde hatt kamera.... :(

3. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ingen flere? Hvorfor ikke?

4. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror du må la dette gå over litt tid... Til helgen har du nok flere deltagere...

5. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg har lyst å bli med, men vet ikke om jeg har tid... :/
    sett meg på en kanskje liste eller noe :wink:

6. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Blir gjerne med :D

7. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    likte ikke d med å ikke kunne bruke fotoer. Å lage animasjon eller komposisjon ut av bilder som animeres... er noe helt annen enn ett fotografi...

anyways.. jeg personlig ser ikke helt vitsen med å lage en 20 sek snutt om noe helt random en person på østlandet har funnt ut at jeg skal lage? Hva er poenget liksom? Man lager ting om temaer fordi man brenner for dem og er engasjert, ikke fordi noen forteller deg hvilket tema du skal lage film om? Jeg hadde blitt med om marathonet hadde blitt til ett helt verk. Om det var en eller annen slags sammenheng mellom snuttene som blir laget rundt om i hele landet. Hvis det bare var ett mer...omfattende poeng :) Liksom... en starter tema om... penger.. neste fattigdom.. neste.. dop? see where I'm going? trenger for all del helst ikke å være seriøse emner, helst ikke egentlig.

Men hvis dette er bare tidsfordriv og for moro skyld (selv om filmlaging jo skal være for moroskyld) så er det sikkert nok folk som blir med? :)

8. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har lagt til både Remi og Melwasul...
    Dersom du ikke har mulighet når det er din tur Remi så bare sier du i fra i denne posten og så sendes stafettpinnen videre til Melwasul...

Kan være enig med deg i det GeEzah. Jeg har endret på akkurat det med "mulighet for å bruke stillfoto".

Poenget er at når en får temaet skal en få brukt kreativiteten sin. Når en får temaet er ikke poenget at en skal bruke kjempelang tid på oppgaven, men bare filme det en tenker når en tenker på temaet... De kreative løsningene vil kanskje få folk til å tenke utover sine egne "kreative grenser"... Jeg tror det blir spennende... :D
    Jeg er selv i prinsippet i mot at en skal få en oppgave slengt i fanget. Ideer til film er noe som bør komme ut av ting en selv tenker på... Men denne aktiviteten er ikke tenkt på som å lage en film, men kun et kort klipp... Dermed kan kanskje bidragene i denne posten være med på å få filmskapere til å tenke "kreativt utenfor sine egne grenser" ved sin neste filmproduksjon, hvem vet?

Nå har vi fire navn på lista, forhåpentligvis kommer det flere, men nå har vi i alle fall en del som kan starte, så blir kanskje flere interessert etterhvert... :lol:

9. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror litt av poenget her er å ha flere film (og litt oftere). Det har vært så få film her i det siste, men med maraton kan vi få en ny film hver uke. Ingen dårlig ide. Også er det snart sommer (og skal vedde at mange her har 4 dager med å leke litt) ;)

10. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg vil være forsiktig med å kalle dette filmer, men korte klipp som det går ann å diskutere og dra erfaringer fra er det helt klart... Klør etter å komme i gang med min "oppgave" i alle fall!

11. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kan du skrive meg opp på samme måte som remi, slik at jeg kan si ifra hvis jeg ikke får mulighet?

12. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er med :D

13. Oleway

Oleway Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg tror faktisk jeg blir med jeg og...!

14. DuRk

DuRk Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jupp, blir med jeg også... :wink:

15. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis det ikke kan kalles film - iallfall et klipp som kan underholde oss iallfall. Håper at det blir mange gode ;)

Men når konkurransen er i gang - hvor legger vi klippene? Skal det startes en ny tråd hvor du samler linkene til klippene? eller en tråd for hver video?

16. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er kanskje viktig å få frem at dette ikke er noen konkurranse... Bare en slags aktivitet... Folk må vel legge klippene på sin egen server/hjemmeområde, eventuelt låne av andre...

Når en er ferdig og har lagt ut klippet på nettet bare lager man en post i dette topicet. Så snart jeg ser at klippet er lagt ut redigerer jeg inn linken i listen jeg har øverst her på førstesiden og setter den som har laget filmen i bunnen av listen igjen (altså automatisk påmeldt for neste runde).

Høres det greit ut?

17. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sorry, var egentlig klar over at det ikke var en konkurranse. Vet ikke hvorfor jeg sa det :oops: Hodet mtit må ha rotet litt med her og videomarathon.no

Men det med at alt holdes her og du redigerer posten høres grei ut. Får jo se hvordan det vil gå.

18. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg er med, og ustabil-andreas.

skriv oss opp som "ustabil-kim/andreas" siden vi jobber sammen på alt.

19. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Siden så mange har meldt seg på, så spurte jeg jasonX om det var greit for han at vi fremskyndet starten litt... Det var helt i orden for han, så da starter vi herved videomarathonen...

Temaet for jasonX blir:
    Rikdom

Bidraget må være postet i denne posten senest søndag 19. juni 21:30. I den samme posten må du også komme med tema til neste på listen.

Lykke til jasonX!

20. ustedalen

ustedalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis denne aktiviteten foregår over lang tid, er det noe problem og melde seg på når jeg får meg ett nytt kamera?
    :?

Del denne siden