Vidergående Drama Serie

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av martinm, 8 Feb 2010.

1. martinm

martinm Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei!

Jeg har tenkt på en ide om å lage en serie alla Glee kanskje, bare at det er norsk liksom. Jeg trenger tips til hva noen ting på norsk vidergående kan erstatte ting på high school med. Jeg har funnet noen:

1. Amerikansk fotball - Fotball
    2. Cheerleading - Dans
    Håper på positive og hjelpsomme svar;I.
    Vennligst ikke skriv "det er en dum ide" eller "det går ikke ann". Jeg har lyst på en utfordring og jeg synes dette kan være intressant.

Mvh Martin M

2. Wigand

Wigand Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke for å drepe planen din, men en Videregående drama serie fenger meg ikke i det heletatt. Hadde jeg lest i tvguiden at nå vises det en dramaserie om en videregående skole så hadde jeg nok ikke sett på.

Hva skal skje i filmen? En jente fra helse og sosial forelsker seg i en på byggfag?

Jeg husker for mange år siden at det gikk en drama serie om en norsk skole som het lærerene eller noe slik.

Hvis jeg får lov til å endre litt så ville jeg endret sjanger til mocumentar. Har du sett noen av de dokumentarseriene på NRK (Kampingliv, båtliv, flyttefeber etc) Så kan det fort bli morsomt veldig enkelt.

http://www.youtube.com/user/Bedehuset

Vedlagt eksempel er fra den nye mocumentaren til Aase og Wiig. Det er noe med den jærske kulturen som fantastisk enkelt kan bli humor.

Bygg opp noen karakterer på en videregående skole (En sær rektor, en bygglærer, en gymlærer som må vikariere for en gjeng helse og sosial jenter)

3. Haugsdalen

Haugsdalen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "Jeg husker for mange år siden at det gikk en drama serie om en norsk skole som het lærerene eller noe slik."
    Jeg så mange episoder av det, og jeg likte faktisk serien, selv om jeg bare var 10 år gammel eller noe sånt. Mamma sa at den ikke var beregnet på små barn, men jeg så den likevel :D

Jeg synes at en "Videregående drama serie" høres spennende ut :) Gleder meg :) Bare pass på at den ikke blir alt for langdryg ;)

Del denne siden