1. Sunniva Bjørkeslett

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei!

Har nå kjøpt meg Canon 60D, med tanke på å bruke det en del til filming av kortfilmer, ol. Tenkte
    også at en viewfinder ville være kjekt og ha til kameraet, så jeg kjøpte en på eBay..

Problemet er bare at når jeg fester på den "rammen" som må være på skjermen for å kunne feste
    viewfinderen, så får jeg ikke lukket igjen den vridbare skjermen. Noen som har oppdaget det samme
    problemet? Hva kan jeg gjøre? Finnes det andre varianter som gjør at man ikke får det samme problemet?

Det vil være veldig mye til hjelp med svar på dette.. Takk!

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Viewfinder på 60D!

Søkte litt, og det første interessante resultatet er en diskusjon på Vimeo om nettop dette.
    Det rangerer både i pris og kvalitet ut fra de svarene som gis. Jeg har ikke prøvd noen av disse selv, og er ikke sikker på hvor godt det fungerer.

3. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Har det samme problemet med min Nikon D5100. Antar det bare er noe man må leve med, for jeg har i alle fall ikke funnet en løsning.

4. Sunniva Bjørkeslett

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Takk for svar! Har sett på ulike løsninger selv, og funnet ut at jeg vil prøve å bestille denne rammen fra ebay:
    USA Carry Speed 3" 3:2L FRAME FOR T3i 60D LCDVF Z FINDER | eBay
    På den måten slipper jeg å bestille en helt ny viewfinder og pengene er ikke bortkastet! Og jeg får jo ikke det samme problemet i og med at denne varianten bare kan tas av og på :) Så får jeg håpe at dette fungerer greit!

Til din Nikon D5100 kan jo kanskje dette være en mulighet: Swi-View For Panasonic GH2 NIKON D5100 LCD Swivel Frame View Finder Viewfinder | eBay
    Kan kanskje være litt vrient i og med at skjermen er nødt til å være slått ut til siden, men...

Del denne siden