Vinnerfilmen fra bilbeltekonkurransen.

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Ustabil-Kim, 23 Mai 2007.

1. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her er da filmen.
    http://www.vegvesen.no/bilbelte/filmkonk/vinnerfilm.mpg

Hans bidrag fikk 30 % av de 15 000 stemmene som kom inn. Fristen for å stemme gikk ut kl. 12.00 tirsdag 13. mars.

min mening:
    Personlig er jeg skuffet over denne filmen, de gikk ut og sa klart ifra at filmen skulle nå ungdommer, spesielt gutter mellom 16-24 år. Denne filmen er helt lik som de forrige filmene, og treffer ikke meg som en 20 åring noe bedre enn de andre.
    møkk.

2. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg vil også si at denne ikke traff meg noe serlig, jeg er bare 15 da, men alikavell syntes jeg dette kunne vært bedre,

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Denne tror jeg kanskje krever mer av seeren, enn seeren faktisk forstår, før den er forbi, og da glemmer de hele poenget, selv om det står "husk bilbelte" - så fokuserer man på, og prøver å bearbeide bildene som har glidd over skjermen, og se sammenhengen. Virker mot sin hensikt kanskje. Det var i allefall min opplevelse av denne.

Jeg er med andre ord ikke overbegeistret over denne. Den forrige fungerte mye bedre.

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Blahrge, en av disse kvasikunstneriske skremselspropagandaene. Tror ikke målgruppen tar seg nær av disse lenger. Og, nei, det er ikke originalt å sende den baklengs!

5. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    noe jeg også ser på et problem med denne reklamen er at den ikke går ofte nok som reklamen for å lage denne reklamefilmen gikk..

du må ofte se en reklame av denne typen flere ganger for at du skal skjønne den og ta den inn. og virkelig få med deg det som skjer...

reklamefilmer med humor er jo de som sitter igjen i hukommelsen så jeg ble litt matt av at det var denne som vant. selv om den for så vidt er heilt grei

6. EidetFilm

EidetFilm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synst min IDE skulle vunnet jeg!! Men den kom ikke videre :cry:

Første jeg tenkte når jeg så denne var: Har jeg ikke sett denne før? Var ikke noe unikt med den.

7. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette var jo klin likt alt det andre som har blitt gjort for å prøve å presse "husk bilbeltet" inn i hodene våres.

Tror ikke de trengte en jævla konkurranse for å komme frem til noe som dette. Hele greia endte bare teit syns nå jeg.

8. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vent litt. Jeg har sett dette før. Dette er jo bare drit, jeg sitter igjen med latter og kommer ikke over hvor lite sannsynlig det er at hun vil fortsette å være sammen med en mongo. Det kan jo såklart være at hun er hjelpepleier og har noe ekstra medfølelse for lamskadde folk...

Det som hadde nådd meg var vold, blod og sex. Men ikke engang det hadde fått meg til tenke på om jeg skulle bruke bilbelte eller ei. Jeg bruker kun bilbelte for å unngå bot. Går bilen skeis i 140km/t så tror jeg ikke bilbeltet hjelper til... Det er vel kanskje andre fartsgrenser i Norge, men alikevell, de som tar denne reklamefilmen inn over seg er også de samme folkene som allerede bruker bilbelte.

9. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Her har du et veldig godt poeng dahlskebank!

10. trulsandre

trulsandre Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    hva for no folk er det som plukker ut filmene? Det virker som om vegvesenet har lagt seg inn på en standard, om hvordan filmene deres skal være. tror de trenger å tenke litt nytt!

11. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    reklamefilmene som promoterte konkurransen, var nok det som var ment å nå ungdom. mens denne var ment for alle.

Sleipe bransjen =P

12. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg så et intervju med skaperene og vinneren. De sa at reklamen skulle fokusere på "klikket" idet man satt i beltet. Dette "klikket" synes jeg personlig ikke at de la nok vekt (lyd, visuelt) på. Hadde de gjort dette enda tydeligere med flere nærbilder og klarere "klikk", ville denne filmen, etter min mening, være enklere å forstå. Ideen var veldig bra, men resultatet ble for rotete...

Da synes jeg heller de danske med slow-motion kollisjon va mye bedre. De ga i hvertfall inntrykk på meg...

13. alj

alj Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Altså, de har jo bommet totalt på poenget..
    Hvorfor skulle det faktumet at han IKKE hadde på seg bilbelte skape akkurat den der skaden? Er jo så uklart og rotete, og poenget er jo borte.
    Og introen er jo for kort, man legger jo ikke merke til at han er hemma når han sitter i bila.. Noe som liksom er poenget.

jaja.. synes den med hu som har for store pupper til å bruke bilbelte skulle ha vunnet.

14. hhansf

hhansf Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synes filmen ble bra jeg da! :D Faktisk veldig lett å forstå, sammenlignet med mange andre kampanjer.
    Det hele er jo ganske åpenbart! de viser hendelsen baklengs, slik at folk kanskje kan tolke det slik, at dette kunne ha skjedd hvis jeg ikke brukte bilbelte, og at starten skal være en slags "nå vet du hva som kan skje
    hvis du ikke bruker bilbelte.
    (er jo aldrig noe fasitsvar på slike ting, alle har forskjellige tolkninger) :D

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å få folk til å bruke bilbeltet i det hele tatt. Det er jo ikke noe poeng å ikke bruke det. Bare synd at folk som regel ikke dør momentant når de kræsjer uten belte og i stedet blir krøplinger som tærer på statskassa. Det burde være dødsstraff for å kræsje uten bilbelte, så slipper man å tenke mer på ubrukelige kampanjer.

16. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg så den reklamen på kino, og jeg syntes at den var ikke noe nytt. Jeg syns at de andre manusbidragene som kom på finalen, var langt bedre og mer original enn dette. Blæh...

Den reklamen minner meg veldig på musikkvideoen til Coldplay - Scienist:
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=V3Kd7IGPyeg[/ame]

17. hhansf

hhansf Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    (litt off topic)

Nå synes jeg du drar den litt langt! dødsstraff?????
    "synd at folk som regel ikke dør momentant når de kræsjer uten belte og i stedet blir krøplinger som tærer på statskassa."
    det er bevist at ulykker uten bilbelte i over (hmmmm) var det 70km/t er dødsulykker.

18. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    og krasje i 30 uten bilbelte er som å dette ned 10 meter og lande på betong =) så det skal ikke mye til..

19. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Spørs helt hva man treffer det, og hvor fort man stopper opp. Sjelden folk kjører strakt inn i en fjellvegg.

20. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    så sant så sant =)

Del denne siden