Violence Productions med ny nettside

En tråd i 'Reklame !' startet av mrlee70, 28 Jul 2010.

1. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Dvs. HEEELLT ny er den ikke, men for de av dere som ikke har sett den, så tror jeg dere vil like den nå. :) Her er det en omtale av alt vi har gjort innen fiksjons-genren, siden starten i 1994. De fleste filmene kan man se der, evt. man kan kjøpe inn DVD`er (som selvfølgelig er i ENDA bedre kvalitet, har bonusmateriale osv.), og det er en MENGDE med fete, blodige og heftige bilder, som dere kan sikle over i mange timer. :)

Ta en titt, meld dere gjerne inn i Facebook-gruppa vår, og i det hele tatt, kom gjerne med tilbakemeldinger på nettsida, forslag til forbedringer, ris og ros. :) Takk, takk!

Her er adressen: www.violenceproductions.com

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kan jeg anbefale at du legger til en tittel på nettsiden din? Tror typisk html-kode for det er: <title>Nettsidens tittel</title>
    Så blir du kvitt index... det er jo tross alt ikke det Violence Productions heter... etter nærmere titt på kodingen din, så ser jeg at title-koden allerede er der, med tittelen... index. Wow!

You'd wanna fix that shit man.

3. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Yes, takk for tipset Dahl! Ser at jeg har glemt å fikse det ja, men NÅ er det gjort. :) Skal stå "Violence Productions.com" der nå. :) Og ikke Index. :)

4. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Her er det mye å ta tak i, så heng med.

- Rent kodemessig er det et kaos uten like. Jeg lukter WYSIWYG? Uansett: Hva er vitsen med å bruke både inline- og ekstern CSS, i tillegg til at du bruker <font>-taggene? Ville heller skrevet i XHTML og brukt kun ekstern CSS. Og hvorfor så mye javascript? Jeg ser ikke behovet i forhold til funksjonaliteten. Savner også ytterligere kompatibilitet med Safari. Det virker som om siden er skrevet for IE?

- Designmessig er det grufullt. Helt hvitt på helt svart gir for store kontraster. Hvite rammer rundt alt er ikke pent. Rammen rundt menyen er ødelagt, i hvert fall i Safari. Veldig kjedelig header. Kunne gjort noe mer utav det. En ordentlig logo og litt bedre sammensmelting av bildene kunne gjort seg. Typografien er helt ok, men dere har alt for mye tekst på forsiden. Flott at dere har ulike bilder på de forskjellige sidene.. Men igjen, dette kunne vært implementert på en bedre måte.

- Nettsiden generelt kunne vært mye mer kompakt. Innholdet kunne ha blitt kortet ned en god del, og selve utformingen kunne også vært mer kompakt. For eksempel kunne dere hatt forskjellige headerbilder for hver side, i stedet for en hel sidebar full i bilder. Hvilket minner meg om at bildene burde vært litt bedre komprimert, de er litt tunge å laste på linjen jeg sitter på nå, i hvert fall.

5. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    He he - ja, man kan nok ikke gjøre alle til lags! :) DET er vel konklusjonen.

Når det gjelder koder etc., så har jeg ingen peiling på det, har brukt Homestead Sitebuilder til å sette opp sidene. Alle bildene er bearbeidet i Photoshop og lagt og komprimert ned til 72 pixel-bilder og tilpasset nettet, så sida skal sånn i utgangspunktet ikke gå tregt. Om det ikke er kompabilitet med Safari, har heller ikke jeg noe kontroll på, siden dette er det Homestead som ordner og styrer med. Det er deres program, og da regner jeg med at det skal være tilpasset og kunne kjøres på de fleste nettlesere.

Når det gjelder designen, så tar jeg fullt ansvar på DET området. :) Kan hende hvitt på svart er FOR kontrastfullt, men samtidig gir det også litt mer "smell" i bildet, fremfor å kjøre en dusere gråfarge istedet for hvitt. Du sier rammen rundt menyen er helt ødelagt, hvordan da? Fungerer helt fint på de skjermene jeg har sett det ihvertfall...og med de nettleserne jeg har prøvd.

Joda, mulig vi kunne ha kortet ned innholdet litt, MEN jeg ville gi hver av filmene en skikkelig presentasjon og gjennomgang, og da må man ha plass til tekst, noen bilder samt implementere en videospiller der til å spille av filmen, og da tar det nødvendigvis en del plass. Kunne helt sikkert også hatt forskjellig headerbar for de forskjellige sidene, men valgte altså å kjøre sidebar med bilder i stedet. Hva man foretrekker er sikkert litt forskjellig.

Det som var utfordrende med denne sida, er at det er FRYKTELIG MYE innhold som skal på plass, omtale av 17-18 filmer, med bilder, tekst, video osv. Dessuten, vi snakker om VIOLENCE PRODUCTIONS, og da foretrekker jeg å kjøre med svart bakgrunn, fremfor noe pastellgreier eller annet drit. Jeg regner jo ikke med at ALLE liker sida og innholdet/designet der, men tanken var å gjøre det noenlunde oversiktelig og lettmanøvrerlig der, og det tror jeg da vi har fått til, så får det være så sin sak om fargene og bildeplasseringen ikke faller i smak hos alle. :)

6. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Mye av dette handler ikke om smak og behag, det handler om å ha et øye for estetikk :) Ramme-opplegget i seg selv er ikke pent i det hele tatt. Skjønner at du har valgt svart/hvitt/rødt for at siden skal samsvare med hva Violence Productions handler om, men dette kunne vært gjort på bedre måter. Trenger ikke pastellfarger, det handler om å bruke de harde kontrastene til din fordel. Jeg ser for meg at rødt kunne vært en del mer dominerende, for eksempel. Litt blodsprut-grafikk rundt omkring kanskje. Det er mye man kan gjøre.

Mulig at menyrammen er ødelagt fordi jeg sitter på en maskin med 1024x768 oppløsning akkurat nå... Teksten går utenfor rammen, og det ser ut som den på en måte blir avkuttet der teksten går utenfor. Ikke så lett å forklare.

Skjønner at du har mye innhold å ha på siden, og det i seg selv er vel helt ok, men det jeg først og fremst påpekte var at det er veldig mye tekst og informasjon på forsiden. Forsiden bør være enkel og lettlest med ikke for mye tekst. Det er ikke bare en personlig mening, det er konsensus blant webdesignere. Jeg klager ikke på bildeplasseringen din, jeg gav deg eksempler på hva som kunne vært gjort annerledes.

Ellers er det veldig greit å lære seg XHTML og CSS. Resultatet blir stort sett mye bedre, koden ryddigere, og du har flere muligheter for å tilpasse ting slik du vil ha det. Når du i tillegg tar på deg jobber innen webutvikling (ref. hjemmesiden din), så er det en fordel å kunne faget. Nesten hvem som helst kan åpne et WYSIWYG-program og gjøre noe tilsvarende det du lager.

Jeg sier ikke dette for å være teit, og mener ikke noe vondt med det... Men la meg gi deg et eksempel fra virkeligheten. Jeg har en del slekt og bekjente et sted langt ute på landet. På dette stedet var det inntil nylig kun én person som tok på seg slike oppdrag. Han kunne ikke faget sitt skikkelig. Jeg fikk én henvendelse fra én av de misfornøyde kundene hans. Etter å ha levert en komplett løsning, strømmet det til flere kunder som ville ha tilsvarende. Poenget mitt er at dersom du vil selge slike tjenester, bør du vurdere å investere litt tid og lære deg å lage det du selger.

7. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Har nå aldri påstått jeg er proff webdesigner, men tar på meg enkle webside-oppdrag, og DET har da fungert greit hittil, selv om dette ikke er noe jeg driver veldig mye med, siden jeg har nok av andre ting å styre med. Men for de som spørr, så kan jeg lage en webside for dem, til en pris som er langt triveligere enn det proffe webdesignere styrer med. Er ikke alle som har råd til å betale 10-tusenvis av kroner for ei proff side.

Joda, sida kunne helt sikkert vært bedre, det er ingenting som noengang blir "perfekt". Og dette med "blodsprut-grafikk" hadde jeg på den forrige versjonen av siden, og da ville da bare bli dumt å bruke det en gang til, greit å fornye seg litt innimellom, he he! Så derfor lar jeg blodspruten dominere i BILDENE, også får resten være enkel og leselig tekst.

Prøv med en skjerm med litt bedre oppløsning, så tipper jeg sida fungerer bedre...

8. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Syns du avfeier kritikken min alt for lett. Du har jo bedt om ris... Du er tydeligvis fornøyd med det selv, og så lenge du er det, så betyr det lite for deg. Greit nok det.. Men da bør man kanskje ikke be om ris?

Nok en gang, blodsprut og andre ting jeg har foreslått, er rene forslag. Det finnes andre ting man kan gjøre også. :)

Ja, selvsagt kan jeg prøve en skjerm med bedre oppløsning når jeg kommer hjem, men en 12" skjerm er det jeg har til rådighet nå, og sånn er det. Ifølge statistikken på en av sidene vi drifter, bruker opptil 14% av de besøkende faktisk en oppløsning på 1024x768 eller lavere. Vil dere bare drite i at siden deres ikke er tilfredsstillende for disse brukerne?

9. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Joda, er takknemlig for ris også, men det er ikke alt jeg rår over (f.eks. hvordan nettsida teknisk er bygget opp osv.), så der er det ikke stort jeg kan gjøre. Greit også med de andre forslagene du har kommet med, og det er alltid bra med gode forslag, og det kan jo også hende jeg tar dem til meg, ved neste oppgradering av sida. jeg VET som sagt at den som er ute nå, ikke er noen perfekt side på noe som helst slags vis. Men den oppfyller ihvertfall tanken om å få presentert Violence Prod. på en grei måte, samt gi informasjon om alt av tidligere produksjoner, filmsnutter osv.

Slik jeg tenker det, så er det noe å bygge videre på. Man kan evt. forbedre layouten etterhvert som man får gode ideer, eller evt. gode innspill her.

Når DET er sagt, har du noen linker til noen GODE nettsider fra diverse amatørfilmere? Sider man kanskje kan hente inspirasjon fra til neste oppgradering?

10. alekstef2

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Kommer ikke på så veldig mange gode nettsider som tilhører amatørfilmselskap.. Men du har jo Yadda Films da. Ryddig og pen side. Det er ikke helt stilen du er ute etter da, men det går sikkert an å hente inspirasjon fra utforming, om ikke design. :)

11. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Joda, Yadda Films har en grei side de. Om en kanskje litt "kjedelig" synes jeg, og litt uoversiktelig mht. filmhistorikken deres. Men på den andre siden virker det som de har gjort det med vilje, he he, for å prioritere de nyeste filmene istedet.

12. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jøss, morsomt at vi ikke har blitt helt glemt på forumet!

Her kan du ta en titt på et utkast til vår nye side (uten filmene, noe tekst og noen bilder - og ikke ennå optimalisert for djevelbrowseren Internet Explorer). Holder på å lage en egen film der vi går igjennom historien vår faktisk, og tror det kommer til å funke bra - vi har som du har sett valgt å lage et lite skille mellom gamle og nye Yadda Films ;)

Som du skjønner av min designstil, så ville jeg nok gjort siden din litt mindre og dermed mer oversiktlig. Det virker som om oppmerksomhets-raten til mennesker går nedover for hvert år, og mye tekst og mye linker gjør at mange gir opp altfor fort - I think.

Gøy å se at du fortsatt holder på, Lars-Erik!

Del denne siden