Vissen Blomst - tilbakemelding på manus.

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av EidetFilm, 28 Feb 2008.

1. EidetFilm

EidetFilm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kort om..
    Kristian er 17 år. Han løser problemene sine med å løpe fra dem. Bokstavlig talt. Løper til han kollapser. En dag han er på vei hjem fra løpetur blir han påkjørt av en bil. Han hamner i rullestol. Kristian går derfor til psykolog for å få løse problemene. Men det er vanskelig. Siden han hele tiden blir påminnet om hvordan livet var før.

En ting før dere leser manus! Scenene med psykologen og heisen er i nåtid, mens i de andre er i fortid.

Manus:
    http://files.filefront.com/Manus+Vissen+Blomstpdf/;9722427;/fileinfo.html

Filmen skal være litt innspirert av fransk poetisk realisme. Derfor det er litt "poetiske" dialoger. Kan lett bli teit. Men kom gjerne me forslag til forbedring!

PS! Manuset er bare på 3 sider! Om det gir flere lyst til å lese det
    8)

2. EidetFilm

EidetFilm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ...opptakene av filmene skjer i neste uke. Så jeg tar å maser litt..;)

ingen som har noe mening om filmen? Manuset er som sagt på 3 sider, så tar ikke lang tid å lese.

3. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Forsøkte å lese manuset, men kom bare til ei side der jeg måtte logge meg inn med passord og greier....

Du kan ikke legge det ut på et sted der man slipper å opprette en konto for å få tilgang til filene man skal laste ned da?

4. Fredo

Fredo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg fikk lest det.

Tja, det var jo ikke noe spesielt langt manus, ikke for mye handling :wink:

Synes det er litt vanskelig å gi tilbakemelding når det er så lite. det kan sikkert bli bra. Lager du den i en spesiell anledning som at en venn av deg har opplevd det samme? Blir sikkert trist med riktig musikk til iallfall :D

5. EidetFilm

EidetFilm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mrlee70: Var ikke klar over at en måtte ha passord for å lasted ned :S
    Skal prøve å få lagt det ut et annet sted.

Fredo: Manuset er lite ja. Satser på at de scenene jeg har forklarer nok. Forslag til forbedringer?
    Kjenner ingen i samme situasjon nei. Var bare en ide som jeg syntest hadde potensiale;)

6. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tror at dette kan bli bra. Men du må lage den i en poetisk stil med litt pompøs musikk og fargebruk. Lager du denne filmen jordnær tror jeg det vil virke veldig teit. Men det er også det å ikke lage det for pompøst, du får teste deg fram med forskjellig musikk og farger. Forsøk og få den stilren. Dialogen kan funke, men tror du må kle filmen i samme drakt, hvis du skjønner. Lag det estetisk vakkert og poetisk. (hvis du er enig).

7. EidetFilm

EidetFilm Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jess! Takk for tilbakemelding! Er veldig enig! Men det kan, som du sa, lett bli teit. Går ikke for Aune Sand stilen (filmen "Dis" er vel regnet som en av norges dårligste. Overdreven bruk av poesi, har jeg hørt..). Derfor jeg ikke vil ha for mange poetiske dialoger. Føler at de jeg har med er ganske naturlige. Tror bildene skal dekke over at det ikke er så mange dialoger.

Har planlagt lyssetting. Blir vel ganske enkelt med en arbeidslampe og et nydlig matpapir filtet forann! Forslag på en bedre måte å gjøre det på? Har desverre ikke tid til å bestille filter :S
    Når det gjelder musikk så har jeg litt lyst på klassisk musikk. Føler det passer inn. Selv om det kanskje er litt oppbrukt..Får komme tilbake til det i redigeringen..

Del denne siden