Visuelle Effekter til kommende krigsfilm.

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Kyrre, 1 Mar 2006.

  1. Kyrre

    Kyrre Citizen

    Heisann alle,

    GHL er i planleggingsfasen til en ny krigsfilm/actionfilm. MiniMan her på forumet skal også være involvert i denne.

    Har ikke lyst å avsløre så mye om handlingen foreløpig, så til saken.

    - Har noen her inne lyst å ta seg av de visuelle effektene i filmen? Det er snakk om blodsprut og evt. støvskyer av patroner som treffer vegg o.l.
     
    #1
  2. GeEzah

    GeEzah Lt. Commander

    Innlegg:
    393
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva skjedde med den forrige krigsfilmen? Ble det noe ut av den, eller har jeg rett og slett gått glipp av noe? :p
     
    #2
  3. OlaHaldor

    OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

    Innlegg:
    3.340
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kontakter deg på PM.
     
    #3
  4. Merola

    Merola Lt. Jr. Grade

    Innlegg:
    23
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Jeg kan sikkert værmed å hjelpe litt med effekter, er det jeg liker mest å jobbe med i grunnen.

    Har et par gamle tester fra 2003 som ligger på nettet.

    Denne testen ble laget for å teste hvor vanskelig det var å lage effecten i Fight Club, hvor Edward Norton forteller om Ikea inventaret sitt i leiligheten, mens de dukker opp samtidig som kameraet roterer

    Kameraet blir rotert for hånd, hvor jeg filmer 3 forskjellige opptak, et uten bord, puter + div, et med, og et til med vasen på bordet.
    Disse tre opptakene måtte synches bilde for bilde (stess, og kjedelig, har mekket en motor som roterer kameraet i gjevn hastighet for meg, men den har aldri blitt tatt i bruk).
    Ble en del rotoscoping for å få til skyggene og diverse, noe som og tar tid.
    Effectene i filmen må bare sees bort ifra det var bare for å teste et gammelt fx program (alamDV)
    http://home.broadpark.no/~iberg/Room_pan_preview_film3.avi

    Muzzle flash effecten var bare en kjapp test, laget på omtrent 10 min.
    http://home.broadpark.no/~iberg/Muzzleflash_done.avi
     
    #4
  5. Remi

    Remi Lt. Commander

    Innlegg:
    1.681
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kan muligens hjelpe med våpeneffektene (Munningsflammer, støvskyer av treff på vegger osv). Mulig jeg kanskje kan hjelpe med blodsprut også, men dette må vel helst bli gjort i 3D, og det kan bli litt vannskelig å lage 3D animasjonen når man ikke filmer selv.

    Du kan jo sende meg en PM viss du skulle trenge noe hjelp med det som er nevnt over.

    Ellers har jeg MSN som står i profilen, epost osv.
     
    #5
  6. OlaHaldor

    OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

    Innlegg:
    3.340
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå skal det nevnes at - HVIS dere ikke ennå har skutt de opptakene hvor blodsprut er aktuelt - for all del, gjør dem på settet. Væske som er datalagd er sykt sykt vanskelig - ikke rart det er egne firmaer som spesialiserer seg på det å lage vann o.l. til film. 8)
     
    #6
  7. Merola

    Merola Lt. Jr. Grade

    Innlegg:
    23
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    dataanimert blodsprut ser somoftest veldig dårlig ut... jeg har et par linker liggende en plass hvor du kan lage en ganske enkel mekanisme som spruter blod ute en slange... skal se om jeg finner dem etter hvert... Blodspruten bør ikke lages i post.
     
    #7
  8. Remi

    Remi Lt. Commander

    Innlegg:
    1.681
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En idé er jo å filme en eller annen form for blodsprut foran en greenscreen i forskjellige vinkler.
     
    #8
  9. Merola

    Merola Lt. Jr. Grade

    Innlegg:
    23
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
  10. MiniMan

    MiniMan Rear Admiral

    Innlegg:
    1.298
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vanskelegheitsgrada på å laga ein blodsprut varierer jo kraftig etter korleis scenen er skoten. Du treng ikkje alltid 3d.

    Her er ein eg laga enkelt i Vegas 6.0.
    http://tore.thedigitalline.com/bloodshot.mov

    Men, denne teknikken er mykje vanskelegare hadde det ikkje berre våre ein sluett som blir skoten.
     
    #10
  11. OlaHaldor

    OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

    Innlegg:
    3.340
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Strengt talt var den ikke overbevisende. Men det er en begynnelse.


    Nok om det.

    Kan du, Kyrre, utbrodere hva de andre effektene er, hva de går ut på osv?
     
    #11
  12. Hais

    Hais Lt. Jr. Grade

    Innlegg:
    27
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Skal selv være pyroteknisk ansvarlig på en film om skottekrigen... men er ikke sikker på hvilke effekter det er snakk om
     
    #12
  13. Kyrre

    Kyrre Citizen

    Ahh, rik respons.

    Nå kan jeg ikke si så alt for mye ettersom manuset ikke er ferdig, men det blir et tall mellom 3 og 6 FX bilder, og sannsynligvis på avstand for å gjøre det enklere troverdig. Er naturligvis ikke ute etter effekter som roper å skriker CGI.

    Den ble lagt på is grunnet en uengasjert hovedrolle innhaver. :wink:
     
    #13
  14. OlaHaldor

    OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

    Innlegg:
    3.340
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så klart skal ikke shotene skrike CGI. De skal vel se realistiske ut. Tattam! Bare ta kontakt, når som helst på døgnet. Er oppe langt utover natten anyways.
     
    #14

Del denne siden