Vizrt

En tråd i 'Programvare' startet av MadsA, 30 Mar 2011.

1. MadsA

MadsA Citizen

Hei,

Jeg her fått lov til å prøve meg i Viz Artist for å kunne lage noen nye supringer til våre produksjoner. Og jeg har fått laget en som jeg fikk lagt inn i Viz Trio og kjørt ut i Viz Engine. Og når jeg får den opp i preview monitoren ser den helt ordentlig ut og sånn som alle de andre templatesene vi har, men problemet oppstår når jeg bruker Keyingen. Det som skjer er at i program ser jeg ingenting av grafikken, hele supringen er keyet bort og jeg ser det akuratt slik som når jeg ikke har på keyeren.

Jeg regner med at dette jeg er noe jeg har gjort feil i Viz Artist.

Er det noen som vet om man må legge inn et alpha layer eller gjøre noe i Viz artist slik at bakgrunnen blir keyet bort og ikke hele supringen?

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Vizrt

Nå har jeg aldri vært borti VizRT eller Viz Artist selv - det gjør nok at svaret mitt ikke er helt korrekt.

Jeg leverte noe grafikk til en NRK-buss en gang hvor man ville ha bl.a. supringene i RGB og Alpha i hver sine filer. Eventuelt får du prøve å lage en fil med alpha også.

3. vttv

vttv Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

For å starte med det grunnleggende: Har du sett på keysignalet viz-en sender ut så du vet sikkert at det er der problemet ligger og det ikke er et problem med keyeren i mikseren?

4. MadsA

MadsA Citizen

Jeg sa ikke at det var et problem med keyeren i mikseren, den fungerer nemlig perfekt på alle andre maler. Det jeg fant ut var at som Ola sa, at alt som skal ut må ha et alphalayer. Og det var bare å legge et slags preset på objektet i Viz Artist og da fungerte det utmerket!

5. MadsA

MadsA Citizen

Du husker ikke tilfeldigvis hvilket format du leverte i?

Jeg sitter hjemme nå og skulle gjerne eksportert ut noe jeg kunne prøvd i morgen.

6. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg leverte .mov med TGA codec.

7. MadsA

MadsA Citizen

Takk! Da eksporterer jeg ut det.