Vurdering av manus

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Thrusthamster, 11 Nov 2006.

1. Thrusthamster

Thrusthamster Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lurer på hvem man kan kontakte for å vurdere et manus, og hvem man kontakter for å copyrighte det?
    Da snakker jeg om proffesjonelle folk som lever av det. Tror jeg sitter på noe bra, men jeg er nok feil person til å vurdere det.

Hypotetisk, hva gjør man hvis man vil se om noen vil lage en film ut av manuset ditt, er vel det jeg lurer på, og hvem kan man snakke med som kan lese det og gi deg noen tips?

2. dole

dole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan jo kontakte noen filmselskap. De har som oftest kontakt med profosjonelle manusforfatere. Så kanskje de synes konseptet er genilat, og så vil de lage film ut av det. Og hvis du er heldig, så får du kanskje betalt! :p

Men det er i alle fall viktig å ringe rundt å spørre. Du kommer ikke videre hvis du ikke er dødsbestemt på at manuset dit skal ut her i verden.

hilsen Dole

3. Spaghetti

Spaghetti Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noe av det første du burde hvis du vil at det skal bli til film er nok å skaffe deg en agent. disse kjenner til filmselskapene og veldig mange selskap gidder ikke å lese manus hvis ikke de er anbefalt av en agent.

Del denne siden