Webside: Forbidden, index.php?

En tråd i 'Generelt' startet av Hans-M, 8 Mar 2012.

1. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei, jeg bruker vanligvis og lage indexer, sider osv.. i php. Altså med side.php
    Det har alltid fungert, men når kjøpte jeg meg nylig et nytt domene, og jeg får denne feilmeldingen opp når jeg søker på domene.no/mappe/index.php

[h=1]Forbidden[/h]You don't have permission to access /mappe/index.php on this server.
    [HR][/HR]Apache/2.2.22 (Unix) Server at domenenavn.no Port 80

Hva er egentlig problemet?

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Webside: Forbidden, index.php?

Det er umulig å svare på uten å se kildekoden i php-filen.

Vil nå uansett anbefale at du bruker et CMS som WordPress eller evt. i verste fall Joomla. Om du ikke behersker php i utgangspunktet, slik jeg tolker dette innlegget, er det fint å bruke et system hvor du kun tenker på innholdet.

Foreslår forøvrig at du spør på et forum hvor webutviklere gjerne holder til.

Men om du vil ha hjelp her, bør du legge ut kildekoden til "side.php", og fortelle hvordan du har CHMOD for mappen og filene.

3. HermanJohnsen

HermanJohnsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Nå er vel dette strengt tatt helt feil forum å poste et slikt spørsmål i. ;)

4. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det står bare "hei" i filen, uansett hva jeg skriver, står det forbidden. Det er kun .html som fungerer her, php fila er 777.

5. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Her trengs det mye bakgrunns-info før man kan feilsøke. Jeg ville startet med å sjekke om de som gir deg webhotell støtter PHP. Om du ikke kan lese php-filer i underkataloger og heller ikke i hovedbunnkatalogen, altså Domene.no :: Registrer domenenavn og ikke innenfor noe katalog, så er det stor fare for at de ikke støtter PHP. Dog, det virer jo blasfemisk i disse dager... Det kan jo også være det er katalogen du ikke får vise innhold i, altså ikke fila som er et problem, men at innstillingene/CMOD for katalogen er feil. Det kan også være at det har blitt lagt inn grunnsperre, usikker på hva det heter i farta... *sjekke* i fila .htacess så kan Options -Indexes være slått på, men da skal du likevel kunne åpne filene i katalogene... hmmm.

1. Hvem gir deg webhotell?
    2. Kan du åpne/lese .html?
    3. Har du prøvd rotkatalog eller andre underkataloger?
    4. Kan du lese annetfilnavn.php istedenfor index.php?

6. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

1: domeneshop.no
    2: ja
    3: hva mener du?
    4: nei

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  8. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg bruker også Domeneshop til nettsiden min, men har ikke vært borti dette problemet.
    Dahlskebank spør gode spørsmål her.

Du har bestilt riktig pakke, slik at du har støtte for php?

9. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hehe, jeg fant ut i dag tidlig at det selvfølgelig var at jeg har bestilt den minste pakka, som da ikke støtter PHP. Jeg har alltid bestilt Medium, og dette var første ganger jeg bestilte Liten, så tenkte ikke på det. Hehe, men takk for all hjelp alikevel. ;)

Del denne siden