WIP: Dokumentar om vinnerne av Hitcomet

En tråd i 'Reklame !' startet av HenrikSolberg, 19 Des 2005.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg og ei jente i klassen har fått et lite oppdrag som vi skal gjennomføre i morgen. Oppdraget går ut på å dokumentere en drømmedag som fire ungdomsskoleelever fra Orkanger har vunnet i konkurransen Hitcomet som Telenor står bak...

Denne tråden er opprettet for å fortelle om fremdriften av dette prosjektet (hvor alt, filming og redigering) skal foregå på en dag (i morgen, tirsdag).

Vi har allerede planlagt hva vi skal gjøre og gjort forarbeidet som var nødvendig for det vi har planlagt. Noe av det var en 3d animasjon av reisen fra Trondheim til Oslo. Som du kan se her:
    http://www.ia-stud.hiof.no/~henrikso/video/ferdig_kart.mov

Hva synes dere? Tråden vil bli oppdatert i dagene fremover...

2. Eivind87

Eivind87 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kanskje du skulle hatt med "en rød strek", et fly, eller noe annet som viser litt tydeligere at en reiser fra Trondheim til Oslo?

3. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ser bra ut det, men jeg er enig med Eivind87... en rød strek, eller noe hadde hvert greit :!:

4. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jepp... har tenkt tanken, blir nok muligens et fly der i løpet av kvelden... I'l let you know!

5. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  6. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    MYE BEDRE :!:

7. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå er vi ferdig med opptak og har begynt med redigering... Leveringsfrist ble litt utsatt for at resultatet skulle bli best mulig, så vi skal sitte og redigere i morgen også... Noen som har lyst til å se framegrabs?

8. KUDi

KUDi Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja! :) fyr på!

9. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok... Her kommer noen helt vilkårlig...

Våkne folk vil kanskje se at formatet er bredere enn 16:9. Det er fordi vi ønsker å lage en sak med aspektet 2:35:1... Er litt gøy og prøve det. Oppnådd ved å croppe 16:9 bilde over og under...

10. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Venter med å kommentere til jeg ser sluttproduktet jeg, Henke :wink:
    Når får vi sett det?

11. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I morgen tenker jeg!

12. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ble litt forsinket denne her... Altså selve publiseringen her... Filmen var ferdig på onsdag, men nettproblemer og julehandel har forsinket publisering litt... :wink:

Men her er den:
    http://www.ia-stud.hiof.no/~henrikso/hitcomet_oppdrag05/hitcomet_stor.mov

Noen ting jeg gjerne vil si om filmen... Spilt inn på en dag og redigert neste dag. Filmens målgruppe er ungdomsskoleelever, derfor den raske klippingen og den techno-aktige musikken (jeg HATER slik musikk)... Musikken i starten og slutten er vinnerlåta til guttene og det er grunnen til at den låte benyttes... :wink:

Jeg er litt misfornøyd med et par uskarpe klipp, som f.eks. det første klippet av flytoget. Ellers er jeg rimelig fornøyd, og synes resultatet ble bra! Synes det var rimelig kult å bruke 2:35:1 aspektet... Det tar seg godt ut! Var også en fin måte å få prøvd ut hvordan en effektivt kunne arbeide med dette formatet under redigering og eksportering ut fra et utgangspunkt som var 1:85:1 (16:9)...

13. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Helt enig! Den musikken begynte å gå meg litt på nervene, ja.

14. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er ikke det du importerer fra kameraet 1.78:1? Bare lurer.. Gleder meg til å se filmen om 1min og 30sek :wink:

edit: Dette synes jeg var ganske greit. Likte noe av det veldig godt. Eneste problemet mitt er at den utdaterte pcen min har problemer med å spille av h264 filer, hakker :cry:

15. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kanskje den lille versjonen ikke hakker MiniMan?

http://www.ia-stud.hiof.no/~henrikso/hitcomet_oppdrag05/hitcomet_liten.mov

Når det gjelder aspektet så er jeg ikke helt sikker på det du spør om... For jeg er sannelig ikke helt sikker på hva 1:85:1 eller 2:35:1 står for. :oops:

Det eneste jeg vet er at DVDer med 2:35:1 er anamorphic widescreen og at hitcomet filmen er i samme aspekt, og at filmer med 1:85:1 er 16:9 og at kameraet mitt tar opp i 16:9... Men det er mulig at aspektet er litt anderledes enn 1:85:1 ja (som f.eks. 1:78:1)...

Noen som kjenner bakgrunnen for disse formlene?

Ellers kult at du likte den, hva med deg Pettersen? Likte du den bortsett fra musikken (som vi ikke kunne unngå å ha med)?

16. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    2,35:1 tyder at biletet er 2,35 gonger so breitt som det er høgt. 16:9 tilsvarer då 1,78:1 (9*1,78=16).

Las ein gong historien bak, men hugser den ikkje no...

17. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skulle akkurat svare, ja, hehe. Måtte bare logge inn - så slo incanus meg brutalt :(

16:9 = 1.78:1 (16 delt på 9 blir 1.78). Har lyst å prøve anamorphic widescreen en gang. De fra hollywood bruker ekte eller cropper de også?

18. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  19. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synes filmen var bra. Det var litt guffen lyd innimellom (på togstasjonen), men når du tar opp lyd direkte sånne steder uten mygger kan en ikkje forvente så mykje annet :wink:

Den scenen med flyet var kanskje litt for lang. Då alle dørene på toget lukket seg etter hverandre, var ganske tøft. Den gav et fint inntrykk av hva de folka gjorde, men som sagt, musikken ble litt stressende. Du kunne kanskje kuttet den litt ned, eg synes det var noen unødvendige scener.

Alt i alt, dette blei bra. Skal den vises offentlig i noe form, siden det er på oppdrag fra telenor?

20. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den skal i alle fall legges ut på nettsidene til Telenor... Mer vet jeg ikke enda...

Del denne siden