WIP: Fyrstikkmannen i 3d

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av HenrikSolberg, 2 Jan 2005.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    02.01.2005
    Har begynt med å modelere fyrstikkesken i 3d Studio MAX i dag! Skal lage en 3d versjon av fyrstikkmannen for fremtidige filmprosjekter.

For de av dere som ikke vet hvem fyrstikkmannen er, så er det det hovedpersonen i en av mine filmer, Fyrstikkesken. Du kan se denne filmen fra nettsidene mine (link i signatur)!

Men tilbake til min WIP på fyrstikkmannen.
    Denne lille fyren skal forandres til 3d:

Jeg arbeider i 3d Studio MAX og begynte å lage de to hovedboksene som utgjør fyrstikkmannens kropp. Selve kroppen og esken han har inni som inneholder fyrstikker! Dette gjorde jeg ved å lage en boks til hver av sidene og gjorde om hvert objekt til "Editable Mesh" og brukte attach funksjonen til å sette de sammen til to objekter! Dette gikk egentlig veldig greit!

Esker:

Deretter sto hals og ansikt for tur, som jo bare var en sylinder til hals og GeoSphere til hode (hva er forskjellen på GeoSphere og Sphere?)
    Så begynte jeg på føttene. Gikk like greit som hode og hals. La på en bend-funksjon på hver av beina slik at han har mulighet til å bøye dem mens han går!

Så sto tekstur for døren! Foreløpig har jeg kun tatt bilder med kamera av en fyrstikkeske for å lage de teksturene jeg har laget, men jeg skal kontakte firmaet (Swedish Match) slik at jeg kanskje kan få noen høyoppløslige bilder for frem og bakside! Men teksturen på kortsidene ble jeg veldig fornøyd med! Litt finjustering som skal gjøres men... Ansiktet og føtter kommer senere!

Fyrstikkmannen:
    Fra siden:
    Fyrstikkesken strekker seg:

Noen tilbakemeldinger, tips eller lignende så langt?
    Et spørsmål, når jeg skal legge inn flere oppdateringer i denne WorkInProgress saken, skal jeg redigere denne posten da, eller skal jeg legge inn nytt innlegg? Det som er litt dumt med edit knappen er at hvis jeg oppdaterer denne saken om noen uker, så kan det være at den ligger langt nede på listen og det er jo ingen måte å se at et innlegg har blitt oppdatert. Det spretter jo ikke opp igjen! Det er egentlig litt dumt!

2. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    På det orginale bilde, er det ikke noen hals :wink: (ikke for å pirke :) )

Skal du prøve å få det så photorealistisk som mulig eller tegneserie aktig?
    Likte ikke lyset på bildene dine så mye(men er vel bare for å vise), men fin figur :D

EDIT:eek:g forskjellen på sphere og geosphere er at geosphere er bygd opp av trekanter men sphere av firkanter.

3. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bildet lyver litt. Fyrstikkmannen har litt hals, men den er nok for stor på 3d prosjektet ja. Takk for den!

Vil ha det så fotorealistisk som mulig ja. Planen er at modellen skal legges over fotografier eller filmopptak ved et filmprosjekt en eller annen gang i fremtiden. Lyset er bare for å ha lys nok slik at figuren synes. Har ikke lyssatt noe skikkelig enda nei!

4. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Jeg regner med at selve esken hvor fyrstikkene ligger i, skal være hvit og at armene, bena og halsen får en "tre-aktig" farge..

Ellers er den bra.. dvs nesten..

Er det mulig å få enda høyere oppløsning av eskens framside ?

5. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Esken som fyrstikkene ligger i skal være gul slik den er i esken fra Nitedals Hjelpestikker. Armene, bena og halsen får en tre-aktig farge ja! Teksturen på framside og bakside skal gjøres bedre. Forhåpentligvis får jeg høyoppløslige bilder fra leverandøren, Swedish Match

6. Amatør XXL

Amatør XXL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er ikke gulfargen på inneresken feil?
    (litt for lys, eller grønnaktig. den må ha en varmere farge!)

7. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jo, det er den. Bare la en gulfarge på den foreløpig! Får kun gjort oppdateringer i helgene, så får se hva jeg får gjort til helgen!

Del denne siden