WIP: Moriorosa (arbeidstittel)

En tråd i 'Reklame !' startet av HenrikSolberg, 10 Jul 2006.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For en fire ukers tid tilbake ble jeg kontaktet av NAF-medlem "mr" som lurte på om jeg hadde lyst til å være gjesteregissør på en film han planla!

Jeg ble først sjokkert, deretter smigret og så etterhvert at, oi, dette vil jo være den perfekte måten å bruke to tomme uker av sommerferien på.

Han hadde et manus som vi begynte å jobbe med over MSN. Vi ble enige om karakterer, om eventuelle endringer og innspillingstidspunkt. Nå, fire uker senere, sitter jeg på samma rommet som fyren hjemme hos han i Skotselv. I dag har vi gjort ferdig manus og alt annet som trengs å være klart for innspilling som starter i morgen.

Her er synopsiset til filmen
    Her ligger manuset til filmen

Noen tilbakemeldinger på overnevnte?
    I morgen starter innspilling og vi skal prøve og holde folk oppdaterte med bilder og stasj i denna tråden fremover! :)

EDIT: Endret arbeidstittel...

2. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De første linjene av synopsis fikk meg til å tro at dette var en komplett ripoff av "Visjon" konseptet mitt, men etter jeg leste litt mer skjønte jeg fort at dette ikke var tilfelle :wink:

Når jeg leste synopsis før jeg en følelse av kaos og rot. Men deretter leste jeg manus, noe som overrasket meg på en positiv måte, jeg tror dette kam bli kjempe bra.

Men en ting må jeg påpeke:
    Sex-samtalen mellom Rebecca og Maria er bare plagsom, den er en total ripoff av en typisk American Pie (eller hvilken som helst annen "teen" movie) samtale, bare oversatt på norsk. "Jeg vil ha alle detaljene" hvor har jeg hørt det tusen ganger før? :wink:

Men men, gleder meg til å se filmen når den er ferdig.
    Håper dere klarer å gjennomføre dette på en bra måte! :D

Lykke til.

3. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det har vi på en måte lagt opp til selv, ettersom vi vil at Maria og Rebecca (før ulykken med foreldra) skal være "de populære" jentene som gjør de tinga som er kule osv osv osv... Og da blir samtaleemnene litt standard og typiske de også...

4. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei alle sammen!

I dag har vi vært på en skole i nærheten å hatt første innspilingsdag. Det meste gikk bra og vi hadde besøk av NRK Østafjels og NRK P1 Buskerud.
    Intervjuet gikk direkte på lufta tidligere i dag.

Her kommmer noen bilder fra dagens innspilling:

Radiointervju:
    EDIT: Det er dårlig kvalitet på radiointervjuet...

Link til radioinnslag

Dere som har NRK nett-tv kan gå inn på "Ditt distrikt" også velger dere Østafjells og sendingen som var i dag, kl 18 40, innslaget heter "Ung filmskaper"

Link til artikkel på nrk.no:
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.710158

Hva tror dere om tittelen "Moriorosa" (døende rose på latinsk)

Kommer flere bilder og etterhvert en hjemmeside til filmen. :D

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Faen, maskina her nekter meg å åpne pdf-filer. Så får ikke lest hva det handler om. Men utifra bildene frykter jeg en kraftig smule med såpedrama mer enn jeg tåler. Mange av bildene her er fryktelig dårlig komponert fra mitt synspunkt, men ikke så dårlig at de ødelegger - altså at kameramannen ikke bommer på målet. Men fantastisk herlig rød mur. La noen knulles opp mot den!

Stå på.

EDIT. Noen fantastisk pene bilder her også; nummer sju og åtte. Ni derimot er helt forferdelig.

EDIT2. Se der ja! Maskina syntes plutselig det var ok med pdf.

Jeg liker ikke synopsiset over hodet, (har ikke lest manus), dog er det muligheter for sex og vold, så det kan jo ordne seg. Jeg ser ikke helt at noen tar et slikt utsagn bokstavelig og bestemmer seg for å drepe en person de ikke kjenner, men det kan vel gå i orden på et vis. Jeg følte nok at dette gikk over relativt lang tid, så jeg innbiller meg at faren bare har plasket utålmodig rundt i pytten i påvente av at hans datter tilfeldigvis skulle dukke opp igjen, så kan kunne avsløre sin snedige "practical joke".

6. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har mekka en slags logo nå:

(Klikk på for større utgave...)

Hva tror du?

7. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har mekka en slags logo nå:

(Klikk på for større utgave...)

Hva tror du?

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    I fare for å virke negativ til prosjektet, må jeg likevel si at denne logoen gir meg en underlig trang til å drite. Kanskje fordi den ser ut som om noen har spydd på tapetet på min bestemors dass. Men du er inne på noe vesentlig; det er bra at du har laget et hjerte og i samme sving koblet det med to roser; men det må gjøres mindre rosemalt for å fungere som en logo. Vi er i 2006, det samme er filmen, så jeg tror ikke 60-tallet bør regjere kunsten din.

PS. Liker dårlig latinske navn på filmer med mindre akkurat denne frasen gjentas i filmen og har noe å si for hendelsene. Du kaller ikke en thriller fra fjellet mons montis helt uten videre.

9. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    I fare for å virke negativ til prosjektet, må jeg likevel si at denne logoen gir meg en underlig trang til å drite. Kanskje fordi den ser ut som om noen har spydd på tapetet på min bestemors dass. Men du er inne på noe vesentlig; det er bra at du har laget et hjerte og i samme sving koblet det med to roser; men det må gjøres mindre rosemalt for å fungere som en logo. Vi er i 2006, det samme er filmen, så jeg tror ikke 60-tallet bør regjere kunsten din.

PS. Liker dårlig latinske navn på filmer med mindre akkurat denne frasen gjentas i filmen og har noe å si for hendelsene. Du kaller ikke en thriller fra fjellet mons montis helt uten videre.

10. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå syns jeg du har vært en smule negativ til prosjektet våres...
    Det er ikke så lett å lage en film og gjøre ting riktig slik at alle liker det!

Skjønner at du kanske ikke likte logoen og den type film.

Greit at du sier meningen din men jeg tror ikke du hadde blitt så fornøyd hvis folk bare hadde snakket dritt om prosjektet ditt...

Men du har lov til å si meningene dine

11. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå syns jeg du har vært en smule negativ til prosjektet våres...
    Det er ikke så lett å lage en film og gjøre ting riktig slik at alle liker det!

Skjønner at du kanske ikke likte logoen og den type film.

Greit at du sier meningen din men jeg tror ikke du hadde blitt så fornøyd hvis folk bare hadde snakket dritt om prosjektet ditt...

Men du har lov til å si meningene dine

12. Moen.jr

Moen.jr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Virker som et artig og ikke minst bra prosjekt dette her.
    Lurer litt på hvilke[t] type kamera[er] du skyter filmen med ?
    På de bildene du la ut, så så kvaliteten utmerket ut. Kommer det av justering av forskjellige farger og kontraster på et evt redigerings program (Har nemlig sett slike tutorials, hvor man kan få en "proffesional look a like" på filmer som er filmet med et helt alminnelig DV-kamera) ..Eller har du filmet med et "proft" kamera?

Moen.Jr

13. Moen.jr

Moen.jr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Virker som et artig og ikke minst bra prosjekt dette her.
    Lurer litt på hvilke[t] type kamera[er] du skyter filmen med ?
    På de bildene du la ut, så så kvaliteten utmerket ut. Kommer det av justering av forskjellige farger og kontraster på et evt redigerings program (Har nemlig sett slike tutorials, hvor man kan få en "proffesional look a like" på filmer som er filmet med et helt alminnelig DV-kamera) ..Eller har du filmet med et "proft" kamera?

Moen.Jr

14. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  15. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  16. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg har da vært like konstruktiv som jeg har vært kritisk, og jeg ber dere stå på. Jeg prøver ikke å ødelegge selvtilliten deres, men jeg er for den harde skole. Jeg snakker bare dritt om det som er det (i mitt synspunkt; det eneste jeg kjenner godt nok til), men jeg prøver å hjelpe til om du bare forstår meg riktig. Jeg hjelper til på den måten som ville gjort det bedre i mine øyne, i tillegg til at jeg hele tiden referer til at det er mine egne og ikke nødvendigvis noen andres meninger.

25p gir vel strengt tatt filmlook først når man ser det i bevegelse. (sånn bortsett fra at noen deinterlacinger kan gjøre 50i litt mindre skarpt til tider.)

17. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg har da vært like konstruktiv som jeg har vært kritisk, og jeg ber dere stå på. Jeg prøver ikke å ødelegge selvtilliten deres, men jeg er for den harde skole. Jeg snakker bare dritt om det som er det (i mitt synspunkt; det eneste jeg kjenner godt nok til), men jeg prøver å hjelpe til om du bare forstår meg riktig. Jeg hjelper til på den måten som ville gjort det bedre i mine øyne, i tillegg til at jeg hele tiden referer til at det er mine egne og ikke nødvendigvis noen andres meninger.

25p gir vel strengt tatt filmlook først når man ser det i bevegelse. (sånn bortsett fra at noen deinterlacinger kan gjøre 50i litt mindre skarpt til tider.)

18. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er riktig det du sier...
    Beklager hvis jeg ble litt irritert... :oops:

19. mr

mr Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er riktig det du sier...
    Beklager hvis jeg ble litt irritert... :oops:

20. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Syns dette høres ut som et veldig bra og inntresant prosjekt! :D Tenkte jeg skulle si at dere for all del ikke måtte bruke tittelen "Det perfekte liv", for etter å ha lest om filmen, høres ikke dette ut som det perfekteliv dessverre. Kanskje i slutten eller noe sånt da :wink:

Håper du/dere får dette bra til! Dere er vist godt i gang, og ut i fra bildene ser det veldig bra ut. Så har du jo fått med deg en veldig flink regissør også da :wink:

PS:
    Fikk ikke til å se det intervjuet av dere på nett-tv :? Det var ikke på den episoden som du nevnte... Er det bare jeg som er dum?

Del denne siden