WIP: Reklamefilm

En tråd i 'Reklame !' startet av HenrikSolberg, 1 Mai 2006.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Reklamefilm, skoleoppgave på skolen

Manuset

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Finfin eksplosjon du har der Solberg. Hva har du brukt som "bombe"?

Kommer du til å bruke lydene fra filmene, eller spiller dere det inn på nytt? Jeg antar alle replikkene er filmsitater, ettersom at de få replikkene jeg ikke kan minnes å ha hørt i filmsammenheng, har jeg hørt i Counter-Strike... Uansett, hvis dere skal spille inn sitatene på nytt, sørg for å få en som virkelig kan engelsk og ikke en som prater Ola Nordmann-engelsk.

Blir det en vesentlig forskjell på Mafia-M og vanlig M? Er lenge siden jeg har spist det...

PM:
    Hørte ikke noe mer fra deg angående kjøp av Domino.

3. Thomas North

Thomas North Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    'I'll make him an offer he can't refuse'.. ikke give;)

4. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skriveleif! Takk for at du sa i fra :)

5. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  6. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg så denne to ganger. Syns den var for lang første gangen, og andre gangen virket den enda lengre.

Hva om du hadde lagd noen små korte i stedet, som setter seg lettere fast i hjernebarken? Det ville blitt som små episoder.

Første episode kunne vært at posen rister og hele det shotet. Deretter kommer "M - FILMSJOKOLADEN" og FREJA-logoen. Sånne små oppkvikkere som gjør at neste gang seeren ser denne, eller en lignende, vil alle sette ørene på stilk og høre favorittreplikken sin, og de vil få gjenkjennelse gjennom hele serien, og blir garantert noe "alle" snakker om "har du sett den og den reklamen?" - "joda, men jeg liker den der med starwars-replikkene bedre.." osv..

Det med "Get us outta here, I'm starving" funket ikke. Det kan du, etter min mening, kutte helt ut.

Der de to M'ene som skal være fra Pulp Fiction er tøft. Det kunne vært neste snutt.

Star Wars var også bra. Ble det så du endte opp med det jeg sa, å filme noen med staver e.l. som fektet og fletta det inn blandt M'ene?

Den sekvensen med.. hva det nå var etter Star Wars skjønte jeg ikke helt, og ble bare et "jøss.. jaha?" Real-lyd fungerer dårlig her mener jeg.

Legg gjerne flere forskjellige stemmer, hører at det er èn som har lagt stemme på alle. Greitgreit, alle M'ene ser like ut, men det fungerer ikke om de alle skal opptre som individer.

Ellers er ideen knakende god!

7. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skjønner hva du mener, men oppgaven sier en reklamefilm mellom 30 og 60 sekunder. Så så oppstykket blir derverre for lite... Men skjønner poenget... Men er ikke slike reklamer gjerne litt oppfølgere som kommer litt etter at den "fullstendige" reklamen har gått noen ganger?

Vi endte faktisk opp med å animere hele greiene i Blender.

Det kan kanskje ha noe med at det skal legges på en bombe som kastes oppe i bollen av den som står alene nærmest posen. Det burde jeg kanskje nevnt :p

Takktakk, og du har nok kanskje rett i at denna ikke er helt perfekt løst, men vi synes den fremstår best mulig i forhold til kriteriene vi er gitt slik den er nå...

8. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Siden den kan være så kort som 30 sek, ville jeg absolutt anbefalt deg å klippe bort det som rett og slett ikke funker, og finne en litt stilig overgang, f.eks. se på SHAFT fra 2000 med Samuel Jackson ? En noe uvanlig overgang på film... Eller bruk en "push"- effekt etc..

9. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Reklamefilmen M fikk en "bronsemedalje" på Westerdals Gullblyantspisseren i helgen... Morro

Resultater i reklamekategorien:
    Sølv 1: "Nobels Fredsenter" (WSoC)
    Sølv 2: "BMW" (Den Norske Filmskolen)
    Bronse 1: "Hubba Bubba" (WSoc)
    Bronse 2: "M - Filmsjokoladen" (HiØ)
    Diplom: Statoils Frokostklubb (WSoC)

Bidraget som vant diplom har faktisk gått på TV.

10. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Artig den. Alltid fint med god gammel enkeltbildeanimasjon.

Noen steder man kan laste ned de andre bidragene?

11. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke som jeg veit... Desverre...

Del denne siden