wire-removing

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Westad, 16 Apr 2004.

1. Westad

Westad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noen som har peiling på wire-removing?
    Går det an å bruke After Effects på det?

På forhånd, tusen takk

2. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Wire removing? Hva mener du med det?

Kanskje bare jeg som ikke forstår...

3. Westad

Westad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    wire removing

Hei.
    Kanskje det er jeg som ikke vet hva navnet på dette er, jeg tror det kalles wire-removing. Det jeg mener er hvis man skal filme ei scene der en person skyter en annen person med hagle eller hva det nå måtte være, og idet personen blir truffet blir han dratt bakover av en kabel eller eller et tau eller noe. Det tar seg jo ikke så godt ut at du ser kabelen på filmen, så det jeg lurer på er om det går an å fjerne/klippe bort kabelen i After Effects.

4. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når du skal fjerne noe fra forgrunnen, det være seg wire eller lyssverd, så trenger du en ren bakgrunn. Du filmer først det du skal og filmer deretter noen sekunder uten at noen står i forgrunnen. Pass på at kameraet ikke beveger seg (altså på stativ). Du looper da bakgrunnsfilmen under orginalfilmen. Du tegner en (subtract-)maske over det du vil ha bort i forgrunnen (i ditt tilfelle kabelen) gjerne med en 1-5px feather for å få litt mykere overgang. Dette gjør da at den rene bakgrunnen syns gjennom forgrunnen og kabelen er tilsynelatende borte.

5. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok! Nå skjønte jeg hva du mente...

Pass på at værforholdene er de samme på begge klippene hvis det er ute!!! :wink:

6. EMvFX

EMvFX Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Wire removal

Enkelt, Pinnacle Commotion (pro og ikke pro) har egen wire removal tool som funker utmerkt.

En annen teknikk er å kopiere grafikk fra bakgrunnen noen frames før eller etter, ved å bruke SUPERCLONE i commotion. Dette funker bra hvis wire'en beveger seg fra et punkt til et annet, og du har bakgrunnen der wire var ren i noen av de andre framene..

Du slipper masking, rotoskoping, bluescreen og greenscreen etc.

7. Westad

Westad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    takker

Takk for tipsene!

Del denne siden