Wollywood Production - Buddies For Life

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Slaktern, 11 Jan 2011.

1. Slaktern

Slaktern Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Ey homies. Sjekk ut trailer til vår stor film Buddies for Life.

Gjerne si litt om hva dere tenker kunne ha blitt gjort annerledes.

Den totale filmen er 4 ganger så lang som trailern så var vanskelig å stappe noen som helst handling inn der.

Keep cool :cool:

Edit: Glemte link XD
    http://www.youtube.com/user/WollyWoodProductions?feature=mhum

2. pgnja

pgnja Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Wollywood Production - Buddies For Life

Du sier at det er vanskelig for deg å putte inn noe handling når filmen er 4 ganger så lang? Da syns jeg virkelig synd på de som produserer 2minutters trailere for 120-150 mins filmer... Ikke for å være jævlig eller noe, men en trailer/teaser som dette kanskje heller mer mot skal gi meg lyst til å se mer av filmen deres. En unødvendig advarsel i starten, 15 av 50 sek er ukontrollert springing i skog med tidenes mest shaky kamera og tidenes slappeste fis av ett pistolskudd gir iallefall ikke meg noe mersmak. Men det er min mening

3. Slaktern

Slaktern Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

For det første så har vi 4 minutters handling å velge mellom... Tar vi mye fra dette får man jo vite hva som skjer. Det er noe helt annet når man har 150min film og skal lage en trailer ut av dette. :eek:

Jeg vil ikke si at en advarsel er unødvendig, ellers hadde det ikke vært en advarsel. En advarsel er der for å advare noen om hva som kommer. Vår film inneholder pistoler og skyting, banning og vold. Derfor har vi satt en 15 års aldersgrense på den.

Pistolskuddet er jeg enig i. Dette laget vi med å slå på laptoppen som har innebygd mic. :cool: Har selvfølgelig bedre lyd i kortiflmen.

Når det gjelder shaky cam, så var dette noe vi gjorde for å klippe kjapt mellom bilder, for å da skape spenning og annet moro.

When you mess with the bull you get the horns !_!

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Siden dette bare er en trailer, så skal jeg kritisere selve traileren, og ikke hva dere enn måtte ha i den 4 minutter lange filmen deres.
    For det første. Har du en kortfilm på bare 4 minutter så ikke lag trailer. Det er helt unødvendig. Om dette er noe i det hele tatt, så er det en teaser. Og det trenger du heller ikke lage til en 4 minutters kortfilm. Lag en plakat. Det er nok teasing og promo for en så kort film. Jeg går videre. Hyppigere og mer intensitet i klippingen av joggingen anbefales på det sterkeste. Ikke dvel ved slike klipp. Du har rotete og fomlete foto, ikke nødvendigvis noe galt i det, men det må brukes korrekt. Fjern den unødvendige glowblurren som oser som en råtten ost fra tekstplakatene. Dere er ikke 14 år gamle jenter, så ikke ha noe sånt. Jeg har gjort samme tabben selv, og det er en helt meningsløs effekt å se tilbake på. "Nei dæven døtte, se på den driten jeg lagde da jeg var ung gitt, 98 av 100 effekter brukt bare i tittelintroen... gusjamæ!" Og når jeg først er inne på slike intensive og korte klipp, noe dere mangler forresten, så ikke fade klipp ut. Ikke fade inn teksten heller. Speaking of text. Det ville vært bedre om all teksten var majuskler. Det ser litt mer pangende ut. Sånn sett burde dere holde dere til ett språk. Enten norsk eller engelsk. Ikke begge deler. På 00:25 så bør du stoppe klippet rett etter han har sagt "Øyh, gutta!". Kan gi klippet litt mer boom hvis du skjønner. Skytelyden er ikke noe å skryte av, men hvis du slenger på en bedre skytelyd, så kan du jo faktisk "skyte inn" tittelen på filmen. Sånn at "Buddha for Leif" smeller rett inn i bildet ved skuddet. Med stilen dere har på folka her, og måten folk snakker på, kanskje dere heller burde ha noe hiphop/rap-musikk i bakgrunnen istedenfor sånn musikk som spilles i menyen til et krigsspill. Man kan jo tilogmed ble litt lurt av at ting er kult når man har kul musikk... Det var vel egentlig alt. Gleder meg til å slakte filmen når den kommer!

Og dropp hele den "The following preview has been rated crapulent ass-sucker 9000". Det er bare teit. Ikke er det gjort humoristisk heller. Ikke et snev av parodi over den. Ikke så mye som et lite fnugg.

5. Slaktern

Slaktern Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hi there. Kan si det sånn at vi har laget plakater også og hengt opp en masse steder. Vi har gjort veldig mye på markedsføring biten så vi har faktisk tjent inn noe penger fra sponsorer osv. Filmen hadde deadline 16. desember og det er da den ble lansert.

Filmen fikk 5+ by the way, sa du slakting? :cool:

Føler at innslaget ditt ble noe usæriøst når du endret på titelen. Pytt pytt, bare tørker det under senga.

6. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Men så fint da. Sleng plakaten opp her da. Hvor får man forresten se filmen hvis filmen allerede er lansert?

Filmen fikk 5+, skriver du. Antar derfor at det er et skoleprosjekt. Da jeg gikk på ungdomsskolen fikk gruppa jeg var på 6- på et slikt filmprosjekt. Minuset fikk vi fordi vi hadde pervers dialog. Uansett så kan jeg se tilbake på hvilke feil som ble gjort og hva som kunne vært gjort bedre, til tross for den gode karakteren. Regner med det er masse å slakte i filmen din, om du så fikk 10++ på skolen. Det skjules under konstruktiv kritikk og er ikke noe negativt, bare en oppfordring til hva som kunne ha blitt gjort bedre og som forhåpentligvis tas med inn i neste prosjekt og gjøres bedre.

Alle mine innlegg er useriøse.

7. Tor Valamo

Tor Valamo Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Å bruke skolekarakter som bevis på at filmen er bra er vel som å si at man burde være statsminister fordi man klarer å rydde rommet sitt.

8. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tor Valamo:
    Det er faktisk blant kriteriene for å bli politiker. Tror derimot de fleste politikere putter alt i skapet istedenfor å faktisk rydde...

9. Tor Valamo

Tor Valamo Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

... eller under teppet...

10. Slaktern

Slaktern Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Det er et skoleprosjekt ja. Vi går VG2 på MK. Karakteren ble nå oppnådd i faget PTF som da krever kompetansemål fra 3. klasse. Ja, når jeg startet med film på VG så fikk jeg 6'ere på nesten alt som hadde med film å gjøre. Denne trakk nok snittet på film ned til en sterk femmer. Min lærer i andre klasse krever 100% perfeksjonisme om man skal få en 6'er, da jeg selv mener man burde få sekseren når det bare er små detaljer som burde vært endret på. Så i år har jeg da fått to sterke femmere og en sekser på filmer. Fikk også en svak sekser på teori prøve i film.

Om du da har lyst til å se filmen ble den nylig lagt ut på YouTube av en i klassen ettersom vi hadde messestand for 10'ende klassinger om MK.
    http://www.youtube.com/watch?v=wxCQS1dkj14&feature=player_embedded

Det vi ble trukket ned på var et fantastisk dårlig manus/dialog og skuespill. Dette skjedde fordi oppgaven handlet da mer om det filmtekniske og etterarbeid.

Om du er interessert kan jeg laste opp vår rapport på 22 sider, som da forklarer omfanget og arbeidet rundt filmen.

Selvfølgelig er ikke nødvendigvis filmen bra selvom den får en god karakter, men i forhold til nivået på VG2 og ut ifra det vi har lært så lang er det svært bra.

11. WoieH

WoieH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dette er grunnen til at jeg ikke går/gikk på MK.

12. Slaktern

Slaktern Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Er mitt prosjekt grunnen til at du ikke går/gikk på MK? hmm

13. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Men i alle dager. Filmen er jo 100 ganger bedre enn traileren. Her har du jo brukt fet musikk! Hvorfor ikke bruke det i traileren også?
    Nei dæven døtte, her lurte du meg gitt. Mye man kan gå inn på rent teknisk som kunne vært bedre, men jeg skal ta nivået deres i betraktning. Så med det morsomme skuespillet og den noe spesielle humoren blir dette ganske bra. Det eneste jeg må, vil og skal slakte er skytelyden. Den suger raspeballer!

Uansett! Du har meg hekta på en norsk rap-sang og jeg har sett filmen 4 ganger. Har sett amatørfilmer på nivå langt over denne filmen, både teknisk og på manus, men den var underholdende og morsom å se. Traileren kunne du garantert gjort bedre!

14. Slaktern

Slaktern Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Traileren ble laget et par dager etter innspilling. Vi fikk ikke noe vurdering eller noe på traileren, men vi hadde bare lyst til å lage en liten bit for å vise til klassen. Jeg oppdaget ikke sangen før jeg speidet etter musikk på urørt som da var etter traileren var sluppet. Med en gang jeg hørte den kunne jeg ikke stoppe å elske den, så jeg bare måtte ha den med. :cool:

Jeg er glad jeg fikk deg hekta, og det er morsomt å høre at du likte filmen!

Vi er nå i gang med ny produksjon og vi i Wollywood Prod. har store store planer. :cool:

Jeg har nå planer om å øve meg på å skrive manus/dialog, noe jeg syntes er drit vanskelig. Hadde satt stor pris på tips og triks, ikke bare på manus/dialog, men generelt sett. Takk :)

Del denne siden