Workflow fra HDV opptak til Vimeo

En tråd i 'Programvare' startet av andorfy, 20 Nov 2009.

1. andorfy

andorfy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå håper jeg ikke dere går lei av spørsmålene mine, menmen!

Jeg holder nå på å filme til mitt oppkommende skifilmprosjekt. Dette filmes i 60i modus (ja, amerikansk versjon) på et Canon XHA1. Så gjør jeg det om til ProRes for bedre fargebehandling, og redigerer i FCP. Slowmotion gjøres i Motion.
    Så er spørsmålet, hva bør gjøres fra prosjektet er ferdig til jeg laster det opp til min Vimeo Plus bruker? Regner med at jeg bør deinterlace ved eksportering, har også lest på Vimeo siden at jeg bør bruke .h264 kodeken. Har laget en 10min film, men denne .mov .h264 fila ble altfor stor. Kjørte den gjennom Compressor på Apple TV HD preseten for å få den inn på Vimeo, men dette er et program jeg kan null og niks om. Skal dykke dypere inn i det, men vil gjerne høre hvordan dere løser dette. Bør jeg også deinterlace til 720p på noe tidspunkt?

Tusen massivt takk for råd!

2. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Litt avhengig av lengde på film mtp Vimeo Plus sin max grense på 1Gb gjør jeg følgende for min egen del når det er snakk om HD:

Codec: H.264
    Oppløsning: 720p, dvs ett 1080i50 bilde deinterlaces og skaleres ned, ett 1080p/1080i25p skaleres ned til 720p
    Bitrate: 4500 - 7500 Kbit/s avhengig av lengde, type bilder og kvalitet man ønsker å oppnå.

Også står det litt her...
    http://vimeo.com/help/compression

3. andorfy

andorfy Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har lest compression siden.
    Tenkte å trøkke ut noe på en halvtimes lengde ca.
    Men skjønner det ikke helt, den 10min lille saken jeg lagde endte på nesten 9gb med 720 og .h264 i .mov...

4. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Prøv dette....

Quicktime (.mov)
    Codec: H.264
    Bitrate: 5000 Kbit/s
    Audio: ACC, mpeg 4, 128 Kbit/s
    Keyframe 50
    25 fps
    Resolution: 1280x720
    Multi-Pass

5. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis du ikke begrenser bitraten, men kun setter kvalitet til best ender du opp med STORE filer...

Del denne siden