Working Title: "Zombiefilm"

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Guest, 27 Apr 2006.

1. Guest

Guest Citizen

Heisann! :D

Jeg jobber for tiden med et manus på en zombiefilm, ikke noe stort budsjett, nesten ikke budsjett i det hele tatt. Den skal handle om en jente og en gutt som går på ungdomsskolen, Ane og Olav.

De drar på skolen tidlig en morgen, fordi de skal øve på prøve. Når de går til skolen er det helt stille og de ser verken folk eller biler. Først så tror de det er pga. tidspunktet på dagen. De møter på en zombie på vei til skolen, men de bare går vekk fra han, fordi de tror det er en narkoman. Når de kommer til skolen er den låst, så de venter...

Etter en time så bestemmer de seg for å gå til en venn av dem, for å spørre om skolen er stengt eller noe spesielt har skjedd. Når de er på vei til huset til vennen, hører de et høyt skrik fra et hus ved siden av, de løper bort til huset og banker på. Ingen kommer. Når de hører skriket igjen, åpner de døren. Inni huset ser det ut som det har vært et slagsmål og verandadøren er åpen. De spør om noen er der, men ingen svarer. De går opp i andre etasjen, Der sitter det en livredd jente inntil en vegg på andre siden av en dør som er blokkert med en stol. Ane spør henne hva det er, men hun bare skjelver og gråter. Olav er nysgjerrig så han tar bort stolen og åpner opp døren. Da skriker den lille jenta, "NEI!". For inni rommet står det en blodig og sinna zombiehund. Den hopper mot Olav, men han greier å lukke igjen døra og få lagt stolen foran. De tre løper ned trappa og ut av huset og inn i en bod.

Etter det har jeg satt meg litt fast. Mitt mål er hvertfall at Ane får tak i en øks og på en eller annen måte får hugget øksen inn i hundens fjes, men er litt usikker på hvordan det skal skje, noen tips?

Er det noen som har noe å kommentere eller gi forslag til hva som skjer etter at de har drept hunden, jo flere tips jo bedre! :D

2. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er det "Dawn Of The Dead"- stil? Der alle er blitt zombier utenom noen få? :)
    Syns det virker som en grei idé, men er det ikke litt unaturlig å løpe å banke på døra / løpe inn, i et hus der de hører noen skrike? :?

Det med hunden blir nok krevende.. Både å få han til å se zombiesk ut og høgge han i tryne.. Men fet idé! :twisted:

Lykke Til! :wink:

3. Guest

Guest Citizen

På en måte ja... Det skal komme 2 stykker til i den gjengen der også rømmer de til skogen, også må de finne en måte å overleve på... Det med hunden burde gå an hvis man bare filmer det fra flere vinkler osv. Har du noen ideer om hva annent som kan skje...? :)

4. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Skal det være en skrekkfilm?

Edit:

Skal det være en film som ikke MÅ være skummel, syns jeg du bør kjøre på med zombier! :p Masser av dem!
    Ikke sånn Resident Evil opplegg! (Filmene)
    Går jo forsåvidt i en skummel film óg, men blir utrolig krevende.
    Hva med slike zombier som er i Resident Evil 4? (Spillet)
    Skittne bønder med økser og høygaffler? :roll:

5. Guest

Guest Citizen

Jeg elsker resident evil 4, ville bare si det. Men denne filmen skal nok foregå med vanlige folk, ikke bønder. Jeg vil at filmen skal få den følelsen av at de 5 rollene har forskjellige personligheter, egenskaper og "våpen". Jeg skal ha masse zombier, men litt skvettefaktor syns jeg en zombiefilm skal ha også.

Men så spør jeg igjen, noen ideer til hva som skal skje? :D

6. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg foreslår på det sterkeste at du ser Boy Eats Girl.
    Hvis du trenger ideer til hva som skal skje kan du se følgende filmer:

Dawn of the Dead(2004)
    House of the Dead
    28 Days Later
    Shaun of the Dead
    Braindead

Ellers holder jeg alle mine zombieidéer for meg selv frem til jeg begynner å skrive mitt eget zombiemanus! >)

7. Guest

Guest Citizen

Jeg har sett hele trilogy of the dead, pluss remake av dawn of the dead og den nyeste av romero, Land of the dead. Har sett 28 days later, shaun of the dead også..men desverre ikke braindead og house of the dead... JEG HAR DESVERRE SETT DE TO UTROLIG DÅRLIGE RESIDENT EVIL FILMENE :lol: 8O

Så jeg har mange ideer, men hvis jeg får litt fra dere, kommer jeg på bedre og kulere ideer :D

8. Guest

Guest Citizen

Er det ingen som har noen ideer eller tips? :(

9. StianH

StianH Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Syns det høres interessant ut. Har du tenkt på hvordan filmen skal slutte?

10. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

De zombiefilmene du har sett er nok den beste inspirasjonen du kan få,
    "House of the dead" er en av de mest ræva filmene som finnes, suger mer enn "Resident Evil".

Angående ideên syns jeg det virker ganske interessant og jeg vil gjerne se det.
    Et forslag om den hunden er at du bytter den ut med ett menneske, blir jo en del lettere å filme da.

Hvor lang skal filmen være?

En fortesettelse kunne jo vært at de får drept denne zombien som jager dem ned i boden. og kanskje denne jenta heller kan være en ungdom, og denne zombien er typen hennes? Olav og Ane prøver å få henne bort derfra er hun vrang og ganske hysterisk. ( ? )
    Olav vil dra for han tenker på sin egen sikkerthet, men Ane vil ha henne med seg. De kan jo få henne med seg eller la henne være? personlig ville jeg ha tatt den vendinga om at de lar henne være. så hører man henne skrike, de stopper opp, ser bak seg, og løper videre.

Et forslag ihvertfall. =)

11. scalaproductions

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Working Title: "Zombiefilm"

se på i am legend

12. Eivind O

Eivind O Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Arg! så ikke før nå at dette faktisk var i 2006 sløvt av både meg og scalaproductions :p

13. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Alle zombiefilmer er sånn :p

Boy eats girl er en crappy film, men den er jo i omtrent samme stil som denne du lager. House of the dead er også en rimelig "crappy" film...

Zombier er fete!! Håper bare at du kommer til å sminke dem "zombieaktig". Trenger ikke være bra sminket men NOE form for make-up er bra...

Skal du lage filmen med et "survivor"-tema der fokuset er på hvordan hovedpersonene reagerer og tar seg fram i situasjonen, eller blir det bare splatter? Eller noe helt nytt? :)

14. Hitmanofnorway

Hitmanofnorway Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

vel nå blir det ganske random her men: hva vis de møter på en fyr (litt ute i filmen) som vet hva som har skjedd og forteller om dette viruset ect. :-\ og trenger du kjelp med slutten så kan du vel bare gjøre sånn som på alle zombie filmer, at de få overlevende som er igjen kjøre/kommer seg vekk og ingen vat hva som skjer om zombiene død folka dør osv. med minder en oppfølger kommer da og ødeleger alt

15. Jostein Write

Jostein Write Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Mitt forslag til deg er å skrive historien på nytt, bare at du skriver det som et "treatment". Det jeg mener med det er at du skriver hele historien, uten dialoger. Eller et sammendrag...Siden du sier at du har satt deg fast. Er en bedre måte å ro seg ut av knuter på. Jo flere gang du leser igjennom historien, jo flere "rettelser" finner du på.

Jeg skal selv innrømme at jeg ikke brukte denne metoden når jeg skrev mitt full-lengde manus. Jeg hadde faktisk bare en liten idè, nærmere ei setning å gå ut ifra, som til slutt ble på hele 120 sider.
    Men jeg hadde følelsen av å spille av hele "filmen" inne i hodet mitt, alt bare kom.

Anbefaler også på det sterkeste å laste ned "celtx". (Screenwriting program).

Hvorfor ikke si at det var vennen dems sitt hus som blodhunden og alt det var i? blir mer sannsynlig at de går rett inn i huset da. Jeg føler det med hunden blir litt standard igjen, at det drepes med en øks etc.
    Prøv og tenk noe uvanlig...ingen vil se noe de allerede har sett i 10 andre filmer;) Let your imagination run wild!

Om noen vil lese mitt manus, ta kontakt.

Jostein Write,

Del denne siden