X21 - Tilbakemelding..?

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av christer, 9 Jan 2008.

1. christer

christer Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei!
    Her er noen klipp fra en liten film jeg har laga.
    Se bort fra alder på skuespillerne.
    Skulle egentlige bare være noe vi skulle gjør for gøy, men det ble fort mer seriøst:p

Tenkte å bare høre hva folk mente om de forskjellige ideene, effektene o.l jeg har lekt med.

[ame]http://youtube.com/watch?v=NH1E1v0otrg[/ame]

[ame]http://youtube.com/watch?v=XtqhxcdqHx8[/ame]

[ame]http://youtube.com/watch?v=qmkbXIuTODA[/ame]

På forhånd takk:D
    - Christer

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Cascavel kills the Fly:
    Ohoi! Meget bra, fikk skikkelig good feel av å se på dette. Fetisjen min for Japan er i konstant blomstring, og dette med slike sverd er overfett! Ellers kunne du virkelig gjort noe bedre med flua, den ser meget dårlig ut som stillbilde. Fått noe dybde på den og en falsk tracking som gjør den mindre påklistret.

Cascavel vs X21:
    Nice! Enkelte klipp kunne man forandret på i lengde, feks det med øksa som lander på bakken. Laaangt! Gjelder også når sverdet går i bakken. Men damn, du vet hva du driver med. Eller, dvs, du lager noe jeg syns er fett om ingenting annet!

The Boss vs X21:
    Helt klart den svakeste av trilogien. Den utrolige humoren fra de to første er fraværende, og alle elendige detaljer kommer til syne og ruinerer helhetsinntrykket.

Kostyme, rekvisita og skuespillere... Dere har ihvertfall gjort en god innsats om å få til noe og selv om det skranter på de tre punktene, er det ganske godt gjennomført. Men troverdigheten på kostyme og rekvisita øker nok med alderen på skuespillerene.

3. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den første;

Lovlig lange klipp syns jeg, spesielt det klippet der hun drar ut katanaen - hvorfor nølte du på det klippet?

Effekten med flua kunne vært gjort mer ut av - nå var det veldig linjært. Hva om du hadde rotert flua litt og evt. animert den her og der i bildet, så det ikke ville føltes så linjært og flatt? Ellers var det jo greit.

Den andre;

Også her syns jeg det var veldig lange klipp. Det blir kjedelig å se på så lange klipp når det ikke skjer noe. Man kunne krydret med enda større totaler for å vise hvor ensomt og forlatt det er der, for å forsterke atmosfæren og ideen rundt dette er, slik jeg tolker det.

Bare en idè til klippet der øksa kastes og hun dodger den. Her kunne du lagt inn en skygge eller faktisk brukt bilde av øksa, rotere den og legge heaps and loads med motion blur på - det ville forsterka inntrykket av at den faktisk flyr mot henne.

Slossinga var ganske kul egentlig :p

Den tredje;

Lange klipp. Alt for lange klipp. Om du korter inn noen av klippene vil du få en mye kjappere flyt og det vil bli kulere og mer WOW-faktor.

Med det sagt, er jeg overrasket over hvor voldelig dere småkrabater lager greiene.. :?

4. christer

christer Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takk for flotte svar:D
    Vet at klippa er veldig lange. Det er gjort konsekvent, men de ble nok for lange ja. Ønskset å ha en western feeling med lange dvelende minutter før selve oppgjøret.

Har en tendens til å nøle og bruke lange klipp sånn generelt. Når jeg ser det får jeg den følelsen jeg var ute etter, men skjønner at det svikter hos publikum. Som når Cascavel tar opp sverdet i den med flua, så tar hun det opp litt for å gjør det enkelere og kverke flua, for å kunne gjør det raskere.

Selv om jeg liker dveling:p så skal jeg ta råda seriøst å ta klippa ekstra mye ned etter at jeg føler at det kanskje funker.

Sånn grafisk, som flua og slikt, så gadd jeg rett og slett ikke gjør så mye ut av det. Så er fult klar over at den ikke ser bra ut. Meningen var bare å få noen ideer på film.

Disse tre klippa er deler av en større helhet da, så man får ikke et skikkelig helhetsinntrykk av disse klippa.

Blir nok en remake en gang seinere, og da skal jeg gjør alt så seriøst og gjennomført som jeg kan:D

så må jeg si at jeg ikke er en sånn liten krabat som skuespillerne er. er nok litt eldre enn de ja:p de hadde veldig lyst å lage film skjønner du:p

5. christer

christer Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Her er forresten hva som skjer med Cascavel etter at hun er drept:p

[ame]http://youtube.com/watch?v=CC0nUJmrbvc[/ame]

6. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Gi meg hele filmen din! Jeg vil ha den på Dahlske Bank. Hvor lang er den?

7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg liker i grunn alle fire klippene dine. Og synes ikke de blir for langtekkelige fordi det stemmer med den spaghettiwestern-stilen. Men jeg får selv alltid kjeft for å ha for lange klipp, så sikkert ingen fordel å høre på meg om du skal tilfredsstille det vante publikum med konsentrasjonsspennet til en 5-åring på kokosboller. Volden er bra, og den parodiske måten det er laget på gjør at unger i rollene ikke er fullt så plagsomt. Dog føles alt bare som remakes av japanske filmer, og ikke spesielt nyskapende. Og fjerde klipp kunne du vel nesten satt inn i Fargo uten at Stormare ville merket forskjellen i ettertid. Alt i alt deilig humor og vold, samt klipp, og musikk (som du ikke har rettigheter til), blandet med grotesk 70-tallsblod. Enten har du vært flink og sett alle disse gamle filmene, eller så har du bare sett Kill Bill for mange ganger. Jeg håper på det første. I så fall tror jeg du kunne fint konkurrert med explotation-gutta for 30 år siden. Men det gjenstår å se om du har egenart nok til å lage noe som fungerer forbi parodiaktig sjangerlek i nåtids filmuttrykk.

8. christer

christer Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Den er på ca. en halvtime.
    Har ikke mulighet til å få lagt ut hele, reiser i dag skjønner du.
    Jeg har bare de klippa jeg har lagt ut, så det får bli seinere en gang.

Setter stor pris på at du vil legge filmen ut på sida di:D
    Det var gøy å høre :D
    Du kan gjerne ta de klippa som ligger her hvis det er interessant.

9. christer

christer Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Godt å høre!
    Har sett alle de gamle filmene 8)
    Blitt inspirert fra mange forskjellige filmer og brukt det enten ubevisst eller bevisst.

Det er veldig gøy å lage slike filmer. Har ikke prøvd å være nyskapende, men har prøvd å finne litt kreative løsninger i filmen.

Takk for masse flott tilbakemelding :D

10. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jøss de var skikkelig fancye. likte den showdown-stylen. dette kommer til å være en storfilm? right?

11. christer

christer Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takk, Takk :D
    Hehe, storfilm vet jeg nå ikke :p
    Det er allerede en film, men er ikke helt fornøyd.
    Blir nok som sagt en remake en gang 8)

12. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Christer å Christer. Hva slag bror er du? :p Har du vist dette til foreldene dine da?

Må faktisk si at jeg likte det. Utrolig nok. Det var karakterene som gjorde det spennende ifølge meg. Cascavel var bare syk. Syk på en bra måte!

13. christer

christer Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Virker som du har sett et annet lite klipp av mine på you tube. :p
    Bra du likte karakterene. Cascavel er rett og slett gal!
    X21 er ikke helt god han heller :p

Del denne siden