Xpress, konvertere til 16:9 eller 4:3

En tråd i 'Programvare' startet av Christian m, 6 Feb 2007.

1. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tja overskriften sier vel det meste. Klarte å skyte med mitt kamera (dvc30) i 4:3 og gs500 i 16:9.

Lurer på om jeg bare skal konvertere den ene veien eller den andre, letterboxe osv når man ikke har planlagt det er ikke aktuellt. I tilegg er leveringsmåte komprimert video på nett. Men skal man konvertere bildene med høyeste kvalitet til 16:9(ble skutt i 4:3/dvc30) eller dem med nesten like bra til 4:3(fra 16:9/gs500). Har prøvd kjapt og så ikke veldig stor forskjell med en gang, i søvne riktignok.

Noen synspunkter?

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I USA er de veldig flinke til å croppe filmene til Full Screen (4:3). Er nok bedre å gå den veien enn klippe 4:3 til 16:9, med alt spørs jo på hvor bra det er filmet. Selv ville jeg vurdert det utifra hvilke klipp som er kulest, de i 16:9 eller de i 4:3 også hadde jeg fikset det slik at de fete klippene ikke ble ødelagt.

3. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Velg helst 4:3 eller 16:9, men bare ikke legg til svarte stripene på 4:3. Da hindrer de svarte stripene videoen å få til fullskjerm på widescreen skjerm og tv. Med mindre om du vil at videoen skal være liten på fullskjerm.

Del denne siden